برگزاری آئین جشن تکلیف در آموزشگاه صدیقه زهرا(س) شهرستان نیر

اردبیل (پانا) - آئین جشن تکلیف ویژه دختران در آموزشگاه صدیقه زهرا (س) با حضور امام جمعه شهرستان نیر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آئین جشن تکلیف در آموزشگاه صدیقه زهرا(س) شهرستان نیر

به گزارش آموزش و پرورش شهرستان نیر، در این آیین مهدی نیکنام، مدیر آموزش و پرورش نیر با بیان اینکه یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش آشناکردن دانش آموزان با آموزه‌های دینی است، گفت: برگزاری جشن تکلیف از راه‌های آشنایی کودکان و نوجوانان با فرامین دینی و معنوی است.

وی افزود: جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است، نماز و رعایت حجاب اسلامی و آشنایی دانش آموزان با مراجع تقلید از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تلاش می‌شود تا به بهترین شکل به دانش آموزان دختر آموزش داده شود، بنابراین دانش آموزان عزیز اگر می خواهید با خدا حرف بزنید نماز بخوانید، اگر می خواهید خدا با شما حرف بزند قرآن بخوانید و اگر میخ واهید به خدا نزدیک شوید روزه بگیرید.

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر هم با بیان اینکه جشن تکلیف اعلام ورود دانش آموزان به حلقه مستحکم مومنان الهی است، بیان کرد: هر فردی که مکلف می‌شود باید آگاهی‌ لازم از احکام دینی خود داشته باشد که توجه به نماز، روزه و رعایت حجاب از جمله این احکام است.

وی با بیان اینکه جشن تکلیف یک روز نیست بلکه یک پروژه کامل اعتقادی است، گفت: وقتى پسر یا دختر به سنّ معیّنى رسیدند و بالغ شدند، به آنان «مکلّف» گفته مى شود. بنابراین لازم است به فرامین و دستورات الهی گوش فرا دهند.

امام جمعه شهرستان نیر افزود: هرچه ما به تکالیف شرعی مقید باشیم به همان اندازه دچار سعادت و آرامشی روحی در زندگی می شویم.

در این مراسم برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با ارکان نماز، با حضور خود دانش آموزان، نماز جماعت به امامت حجت الاسلام پاک منش اقامه شد.

اجرای سرود، اهدای جوایز از جمله برنامه‌هایی بود که شور و شعف خاصی را برای دانش آموزان به ارمغان آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار