جزئیات مصاحبه معرفی‌شدگان کنکور دکتری 1401 اعلام شد

تهران (پانا) - اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که اسامی آن‌ها دهه سوم اردیبهشت ماه اعلام می‌شود، باید به صورت حضوری برای انجام مرحله دوم آزمون به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات مصاحبه معرفی‌شدگان کنکور دکتری 1401 اعلام شد

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های دکتری بر اساس یکی از شیوه‌های آموزشی - پژوهشی و پژوهشی محور صورت می‌گیرد.

در شیوه آموزشی - پژوهشی محور پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها سهم ۵۰، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰، مصاحبه علمی و سنجش عملی نیز ۳۰ درصد تعیین شده است.

همچنین در روش پژوهش محور نیز سهم آزمون کتبی ۳۰درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰درصد، سهم مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰درصد و تهیه طرح واره نیز ۲۰ درصد تعیین می‌شود.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) به همراه جزییات مصاحبه در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم آزمون نیز در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت حضوری برگزار می شود و عدم شرکت در این مرحله از آزمون به منزله انصراف از آزمون و غیبت محسوب خواهد شد.

همچنین دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ خواهد شد.

مجموعا ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز امسال پذیرفته می‌شوند، ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

در صورت اعلام ظرفیت پذیرش جدید از سوی دانشگاه‌ها، موارد از طریق سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار