سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

جلب مشارکت‌های مردمی و توسعه درآمدهای پایدار دو موضوع اولویت‌دار شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت جلب مشارکت‌های مردمی و توسعه درآمدهای پایدار دو موضوع اولویت‌دار است و می‌بایست پیگیری شود تا یک اداره کل و ۲۱ منطقه خودکفا به لحاظ مالی داشته باشیم .

کد مطلب: ۱۲۷۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جلب مشارکت‌های مردمی و توسعه درآمدهای پایدار دو موضوع اولویت‌دار شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مسعود بهرامی در گردهمایی مدیران و معاونین مناطق 21 گانه این استان گفت: با توجه به به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با سران نظام در ماه مبارک رمضان:،توجه به خودسازی و اهتمام به مسائل تربیتی همچون نافله شب برای مدیران و کارگزاران نظام، جوانگرایی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، مراقبت در مقابل غرور و تکبر، نرسیدن به بن بست در امور، قدر دانستن فرصت خدمت و مسئولیت، کار نکردن برای نمایش و اساسی کار کردن را از جمله وظایف مدیران از دیدگاه ایشان معرفی کرد.

وی، با تشکر از اهتمام مدیران و تمامی همکاران اداری و مدارس جهت بازگشت به آموزش حضوری، از کسب رتبه دوم کشور توسط این استان در خصوص بازگشت به آموزش حضوری خبر داد و افزود: در بازدید از مدارس استان جهت بازگشایی حضوری، از هر منطقه شش مدرسه انتخاب شده است که در مجموع از ۷۰۰ نفر یعنی تمامی ارکان اجرایی این مدارس منتخب 21منطقه تقدیر شد.

بهرامی، با تأکید بر لزوم برنامه محوری و تدبیر یک برنامه چهارساله برای تعلیم و تربیت استان، خاطرنشان کرد: اگر ما متوقف در «زمان حال» شویم، هیچ وقت نمی‌توانیم از باتلاق «حال» خارج شویم؛ باید نگاه مان به «آینده» باشد و در این میان از زمان حال و برنامه‌های میان مدت هم غافل نشویم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه باید دنبال کارهای قابل انجام و شدنی بود نه کار خوبی که امکان انجام وجود ندارد، بیان کرد: البته باید از خودمان، در حد توان خودمان انتظار داشته باشیم و قرار نیست مشکلات استان به یک یکباره و یک شبه حل شود بلکه باید آنها را یک به یک حل کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، جلب مشارکت‌های مردمی و توسعه درآمدهای پایدار را دو موضوع اولویت دار برشمرد و گفت: می‌بایست پیگیری شود تا یک اداره کل و ۲۱ منطقه خودکفا به لحاظ مالی داشته باشیم و این بدین معنی نیست که از رسالت اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت غافل شویم، بلکه این حرکت مقدمه‌ای برای رسیدن به این رسالت است.

مسعود بهرامی، توجه به هنرستان های فنی حرفه ای و شهرک‌های صنعتی بر اساس قانون ششم توسعه و تأکید مقام معظم رهبری و مقام عالی وزارت آموزش و پرورش را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: احداث هنرستان‌های جدید با مشارکت واحدهای صنعتی، می‌تواند منجر به اشتغال زایی دانش‌آموزان و تأمین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز شرکت‌های تولیدی و صنعتی شود و پرداختن به این موضوع از مصادیق آینده‌نگری در آموزش و پرورش است.

بازدید از مدارس و کلاس‌های درس و در اصطلاح «در کف کلاس بودن» از جمله خواسته‌های مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان از مدیران مناطق و معاونین آموزشی بود و شکل‌گیری این ارتباط بدون واسطه را موجب برنامه‌ریزی‌ اثرگذار و صحیح در آموزش و پرورش دانست.

بهرامی در ادامه، استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان و منطقه همچون استفاده از فضاهای اردوگاهی، کانون‌های تربیتی، سالن‌های ورزشی و سایر فضاهای در اختیار آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داده و اظهارکرد: استفاده حداکثری این ظرفیت‌هاو فضاها برای دانش‌آموزان، حتی یک دقیقه هم نباید تأخیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مساجد، سازمان‌های فرهنگی شهرداری و سایر نهادها را نیز باید به سمت آموزش و پرورش سوق داد و شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند این بستر را فراهم نماید.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد:عدالت آموزشی در ساماندهی نیروی انسانی باید مد نظر باشد و توزیع تمامی امکانات باید در این راستا انجام و مدارس کمتر برخوردار، بیشتر مدنظر قرار گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، نقل و انتقالات فرهنگیان و ثبت نام دانش آموزان را حق الناس دانست و انجام آن بر مدار عدالت و صحت خواستار شد.

شایان ذکر است، این گردهمایی با سه دستور کار،بررسی مسائل حقوقی، طرح مسائل شوراهای آموزش و پرورش و مشارکت‌های مردمی و ساماندهی نیروی انسانی و فضاها برای مدیران و معاونین پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع همچنین نشست تخصصی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران و نیز انعقاد و امضای تفاهم نامه اجرای نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (طرح شهید سلیمانی) بین سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیران مناطق در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید منتظری شهریار برگزار شد..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار