روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل، زیر پوشش اینترنت و تلفن همراه می‌روند

اردبیل(پانا) - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت تا پایان سال جاری همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان زیر پوشش تلفن همراه و اینترنت قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل، زیر پوشش اینترنت و تلفن همراه می‌روند

به گزارش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل، شهریار سرداری ،سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعلام این خبرافزود: ۸۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای پوشش آنتن دهی تلفن همراه و یا اینترنت هستند و تلاش می‌شود با راه اندازی و یا ارتقای ۱۷۲ سایت جدید مخابراتی و با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان از نعمت استفاده از امکانات ارتباط جمعی بهره‌مند شوند.

وی اظهارکرد: در تلاش هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۲۲ روستای باقی‌مانده بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل نیز از نعمت پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه با اپراتور‌های مختلف و همچنین دسترسی به اینترنت بهره‌مند شوند.

سرداری با بیان اینکه سهم شهرستان خلخال نیز از مجموع ۱۷۲ سایت جدید در نظر گرفته شده برای مناطق مختلف این استان ۳۹ سایت است، یادآور شد: با اجرای این طرح اهالی همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این شهرستان نیز تا پایان امسال از نعمت استفاده تلفن همراه و اینترنت بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک سوم ظرفیت ارتباطی و مخابراتی استان اردبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: در حالی که ظرفیت ارتباطی این استان ۳۰۰ مگابیت است، هم اکنون تنها ۱۰۰ مگابیت از این ظرفیت مورد استفاده مردم این استان قرار گرفته و ۲۰۰ مگابیت خالی است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین از راه اندازی دو آنتن BTS تقویت امواج تلفن همراه در مسیر راه خلخال به فیروزآباد خبر داد و گفت: در حال حاضر آنتن و تجهیزات نصب شده و به محض پایان کار برق رسانی به سایت‌ها نقاط کور این جاده زیر پوشش تلفن همراه خواهد رفت.

سرداری با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات مخابراتی و شرایط اقتصادی کشور، تصریح کرد: در وضعیت موجود برای راه اندازی هر سایت و آنتن تقویت امواج تلفن همراه، حداقل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

گفتنی است برخی از روستاهای استان، دانش آموزان به دلیل نبود اینترنت در محل زندگی شان، برای استفاده از برنامه آموزشی شاد دچار مشکلات عدیده ای شده بودند که با اجرای این طرح مشکلاتشان مرتفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار