برگزیدگان مسابقه بزرگ «تا سیمرغ» در نیشابور معرفی شدند

نیشابور (پانا) - آئین اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقه بزرگ «تا سیمرغ» در نیشابور برگزار و از برگزیدگان این مسابقه تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان مسابقه بزرگ «تا سیمرغ» در نیشابور معرفی شدند

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع شرکت کنندگان این مسابقه با گرامیداشت ماه پرفیض و مبارک رمضان و روز ملی عطار، خاک نیشابور را سازنده و بالنده مردان و زنان بزرگ تاریخ دانست و گفت: یکی از وجوه مشترک تمام مردان و زنان بزرگ خاک هنرپرور نیشابور، توسعه دانایی و تفکر به عنوان دو کلید واژه مهم بوده است.

علیرضا کلیدری افزود: شهرستان نیشابور در تاریخ، جزء بزرگترین شهرهای خراسان بوده است که در حوزه های مختلف علمی، هنری، ادبی و پژوهشی شهره خاص و عام بوده است و همچنین در بخش ایثارگری نیز با تقدیم 2 هزار و 400 شهید دفاع مقدس، گام بزرگی در مسیر اهداف اسلام و انقلاب برداشته است.

وی ادامه داد: یکی از شخصیت های مهم در تاریخ نیشابور، عارف بزرگی است که طریقت، شریعت و معنویت را طی کرده است و با الهام از آیات قران کریم و احادیث مهم، اشعار مهم خود را سروده است و یک روز بزرگ در کشورمان به نام عطار نامگذاری شده است.

در واقع عطار نیشابوری در شعر، ادبیات، تفکر و دانایی از دیگران پیشی گرفته و امروز به عنوان یک اندیشمند نامدار شناخته می شود.

کلیدری خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نیشابور به دلیل کارکردهای متنوع از جمله کارکردهای فرهنگی، در نوزدهمین دوره مسابقه بزرگ " تا سیمرغ " پذیرای 107 گروه سه نفری دانش آموزان متوسطه از استان خراسان رضوی بوده است که از 10 گروه برتر تجلیل شد.

در پایان گروه پارادوکس از دبیرستان شهید بهشتی نیشابور شامل: علیرضا خاکساری، وحیدرضا خواجویی و سروش رودی، گروه لاله های وحشی از دبیرستان فرزانگان نیشابور شامل: فرزانه بهیاد، فاطمه سلطانیان و المیرا هراتی، گروه همهمه سکوت از دبیرستان فرزانگان نیشابور شامل: مبینا زکی، مهسا مهدیانی و هانیه عشقی، گروه ادیبان مشهد از دبیرستان فرزانگان ناحیه 3 مشهد، شامل: یاسمین احراری، فاطمه دلاور و رایا حسینی، گروه ایکاروس از دبیرستان فرزانگان ناحیه 3 مشهد، شامل: سنا یغما، مهشید حافظی و صبا نجاتی، گروه ایراندخت از دبیرستان فرزانگان ناحیه 3 مشهد، شامل: تهمینه توکلی، ترانه توکلی و فاطمه هوشمند، گروه پرستو از دبیرستان فرزانگان نیشابور شامل: فاطمه سعدابادی، نگار حسینی و محدثه گبری، گروه ابرشهر از دبیرستان شهید بهشتی نیشابور شامل: سجاد سوقندی، گروه سس فتوسنتز کننده نارنجی از دبیرستان فرزانگان نیشابور شامل: مائده سوقندی، ستایش سکاکی و زهرا اسعدی و گروه لامینور از دبیرستان فرزانگان نیشابور شامل: الهه مومن نژاد به عنوان گروه های برتر این مسابقه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار