ظریف: 1+5 سیاستهای اشتباه گذشته را کنار بگذارد

خبرگزاری پانا: وزیر امورخارجه گفت: تهران و بغداد تصمیم گرفته اند تمام تلاش شان را برای جلوگیری از وقوع جنگ جدید و تشدید فتنه طایفه ای در منطقه به کار گیرند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ محمدجواد ظریف در بازگشت از سفر عراق به خبرنگاران گفت: امیدواریم که دولت آمریکا به هشدارهای ما درباره وقوع جنگ جدید در منطقه توجه کند.

ظریف درباره نتیجه رایزنی های ایران وعراق در موضوع سوریه گفت: ایران و عراق در این باره دیدگاه مشترکی دارند و هر دو کشور استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم می کنند و با هر گونه اقدام نظامی که خطر جدی تری برای منطقه ایجاد می کند مخالفند.

وزیر امورخارجه درباره ادامه مذاکرات با 1+5 در موضوع هسته ای نیز گفت: تضمین صلح آمیز بودن پرونده هسته ای ایران بدون توجه به حق دسترسی شفاف و قانونمند جمهوری اسلامی به فناوری هسته ای امکان پذیر نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که غرب به ویژه 1+5 در 10 سال گذشته سیاست هویج و چماق را نسبت به ایران پیش برده است و امروز نیز معتقدند گام اول اعتمادسازی را باید ایران بردارد، تصریح کرد: آن‌ها سیاست اشتباهی در این 10 سال داشتند و از این سیاست به جایی نرسیدند و ضرورت دارد این سیاست مورد بازنگری قرار گیرد.

ظریف ادامه داد: ایران در 10 سال گذشته استقامت کرده است و این مسیر را ادامه می‌دهد، سیاستی که تاکنون پیگیری شده به نفع هیچ‌کس نیست و ما را به نتیجه نمی‌رساند.

وی افزود : اگر غربی‌ها به طور جدی نتایج 10 سال گذشته را پیگیری کنند، می‌بینند که در تمام اهداف‌شان شکست خورده‌اند و لازم است بازی باخت - باخت را تغییر دهند.

وزیر امورخارجه گفت: وزیر خارجه انگلیس برای ملاقات دوجانبه با همتای ایرانی خود به طور علنی و غیرعلنی اظهار تمایل کرده است.

محمدجواد ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر خارجه انگلیس ملاقات می‌کنید و آیا آمادگی برقراری روابط با انگلیس را داریم؟ گفت: از سوی وزیر خارجه انگلیس برای ملاقات دوجانبه اظهار تمایل به طور علنی و غیرعلنی شده است و ما برای ملاقات در حاشیه اجلاس مشکلی نداریم.

وی افزود: چنانچه اراده سیاسی در طرف مقابل برای روابط با تهران باشد، ما هم در چارچوب مقررات و تصمیمات دستگاه‌های کشور از جمله مجلس شورای اسلامی اقدام خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه گفت: تهران و بغداد تصمیم گرفته اند تمام تلاش شان را برای جلوگیری از وقوع جنگ جدید و تشدید فتنه طایفه ای در منطقه بکار گیرند.

محمدجواد ظریف در بازگشت از سفر عراق به خبرنگاران گفت: درباره سوریه پیامهایی میان ایران و آمریکا رد و بدل شده است و امیدواریم دولت امریکا به هشدارهای ما درباره وقوع جنگ جدید در منطقه توجه کند.

ظریف درباره نتیجه رایزنی های ایران و عراق در موضوع سوریه نیز گفت: ایران و عراق در این باره دیدگاه مشترکی دارند و هر دو کشور استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم می کنند و با هر گونه اقدام نظامی که خطر جدی تری برای منطقه ایجاد می کند مخالفند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار