مدیرعامل موسسه در دیدار با مدیران هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان:

عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از سایر بازارها بهتر بوده است

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به عملکرد موسسه در سال‌های اخیر و سودآوری چندهزار میلیاردی آن، گفت در مجموع بازدهی صندوق از سایر بازارها بهتر بوده و بخش زیادی از این بازدهی و سودآوری نتیجه عملکرد هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از سایر بازارها بهتر بوده است

جواد نوری مدیرعامل و نادر جعفریوسفی قائم مقام مدیرعامل موسسه در دیدار با مدیرعامل، معاونان و تعدادی از مدیران هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان، ضمن بررسی وضعیت جاری فعالیت‌های این هلدینگ، استراتژی‌های کلی موسسه را با هدف ارتقای برند و افزایش سودآوری این مجموعه مطرح کردند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه ماموریت اصلی شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان، انجام امور مربوط به سهامداری در بورس است، تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان ظرفیت‌های بسیار بزرگی در اختیار دارد که شرکت‌های زیر مجموعه سرمایه‌گذاری فرهنگیان از مهم‌ترین آنها هستند و می‌توانند همزمان علاوه بر ایجاد سودآوری برای فرهنگیان عضو و کمک به برندینگ و جلب اعتماد فرهنگیان، نقش بسزایی در توسعه صنایع کشور داشته باشند.

نوری افزود: اگرچه هدف اصلی ما شرکت‌داری نیست اما شرکت‌هایی مانند ماشین‌سازی اراک، ایران ارقام، بازرسی مهندسی و صنعتی ایران و واگن‌سازی پلورسبز از ظرفیت‌های ارزشمند موسسه و کشور هستند که با مدیریت صحیح می‌توان آنها را به ریل اصلی خود بازگرداند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اهمیت موضوع هم‌افزایی بین شرکت‌های زیرمجموعه موسسه، گفت: بخش‌های مختلف باید با همدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از تجربیات و دانش همدیگر استفاده کنند.

وی نقش هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان در مجموعه صندوق را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از شرکت‌های ما در پروژه‌های بزرگ اقتصادی ورود می‌کنند و هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان می‌تواند در زمینه تامین مالی به آنها کمک کند و سودآوری هم ایجاد کند.

نوری در پایان یادآور شد که ارزش روز دارایی‌های موسسه در همه هلدینگ‌های تابعه باید محاسبه شود تا فرهنگیان از میزان دارایی خود مطلع شوند و بدانند که سرمایه آنها در صندوق بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها داشته است.

نادر جعفریوسفی قائم مقام مدیرعامل نیز ضمن شفاف‌سازی در رویکرد موسسه نسبت به هلدینگ‌های تابعه گفت: رویکرد ما نسبت به هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه، بر اساس مدل کنترل استراتژیک است که در عین اینکه از دخالت‌های بی‌مورد در امور شرکت‌ها خودداری می‌کنیم، بر استراتژی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، عملکرد مطابق با بودجه ولی مطلوب و روند فعالیت‌ شرکت‌ها نظارت دقیق خواهیم داشت.

وی افزود: خروجی‌ شرکت‌ها را بر اساس شاخص‌های KPI مورد ارزیابی مداوم قرار می‌دهیم که همواره در مسیر اهداف و استراتژی‌های موسسه قرار داشته باشند.

عملکرد چند سال گذشته سرمایه‌گذاری فرهنگیان درخشان بوده است

رضا عاصم نخجوانی با اشاره به سودآوری 3100 میلیارد تومانی هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1399 گفت: علاوه بر اینکه سودآوری این هلدینگ طی چند سال گذشته بیش از 25 برابر افزایش داشته است، شاهد رشد چشمگیر ارزش دارایی‌ها نیز بوده‌ایم.

وی افزود: به رغم وضعیت نامطلوب بازار بورس طی یکسال اخیر و افت قابل توجه قیمت برخی سهام، باز هم به برنامه و بودجه هلدینگ پایبند هستیم و با مدیریت صحیح سهام و شرکت‌ها، تلاش می‌کنیم روند سودآوری این هلدینگ همچنان ادامه داشته باشد.

نخجوانی با اشاره به ساماندهی شرکت‌های تابعه هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان، تصریح کرد: بهینه‌سازی پرتفوی هلدینگ از دستورکارهای اصلی ما بوده و در این مسیر موفقیت‌های خوبی هم کسب کرده‌ایم. بسیاری از شرکت‌ها از منطقه زیان‌دهی به سمت سودآوری حرکت کرده‌اند، و سهام خود در برخی شرکت‌ها را متناسب‌سازی کرده‌ایم.

در ادامه این جلسه، معاونان و مدیران هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان به بیان مسائل حوزه خود پرداخته و مدیرعامل موسسه نیز به فراخور موارد مطرح شده، نکات مورد نظر خود را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار