رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در گفت‌و‌گو با پانا:

سیاست دشمنان اسلام، اختلاف‌انگیزی بین صفوف مسلمانان است

شهادت دو روحانی در حرم مطهر رضوی ارتباطی با ملت افغانستان ندارد/ ارتباط ما با ملت افغانستان تاریخی و ناگسستنی است/ کسانی که دست به اختلاف‌انگیزی زدند، با ملت افغانستان و ایران مخالف هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت یکی از کارهای دشمنان اسلام و قرآن، اختلاف‌انگیزی بین صفوف مسلمانان است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سیاست دشمنان اسلام، اختلاف‌انگیزی بین صفوف مسلمانان است

حجت الاسلام و المسلمین سید‌ضیاءالدین آقاجانپور در گفت‌و‌گو با پانا درباره فضاسازی‌ها علیه مهمانان افغان در ایران که با هدف ایران‌هراسی و ایجاد اختلاف بین مردم ایران و افغانستان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: «یکی از کارهای دشمنان اسلام و قرآن، مبارزه بر علیه مکتب اسلام و مسلمانان است، برای این‌ها شیعه و سنی فرقی ندارد. دشمنان با اساس اسلام، دین و اسلام ناب محمدی مخالف هستند. یکی از سیاست‌های استکباری این‌ها در طول تاریخ این بود که به کارهایی دست بزنند که بین صفوف مسلمانان اختلاف‌انگیزی کند.»

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه حادثه اخیری که در مشهد رخ داد، از برنامه‌های نظام سلطه است، گفت: «چند روز قبل نیز دو روحانی اهل سنت در گنبد کاووس به قتل رسیدند بر همین اساس ملت و امت اسلامی باید هوشیار باشند، باید نگاهمان ابن باشد که دشمنان در صفوف ما اختلاف‌اندازی نکنند.»

وی با بیان اینکه هم علمای اهل سنت ایران و هم علمای اهل سنت در سایر بلاد اسلامی که به عنوان امت اسلامی شناخته می‌‌شوند، در این باره موضع‌گیری کردند، افزود: «حادثه اخیر حرم مطهر رضوی هیچ ارتباطی با ملت افغانستان ندارد. ملت افغانستان همان ملتی هستند که سالیان متمادی در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردند و امروز قصد دارند که خود را از زیر نظام سلطه رهایی بخشند.»

سید‌ضیاءالدین آقاجانپور در پایان خاطرنشان کرد: «کسانی که دست به اختلاف‌انگیزی زدند، هم با ملت افغانستان و هم با ملت ایران مخالف هستند. ما در موضوع مدافعان حرم، برادران افغان را داشتیم که به عنوان فاطمیون در مقابل تکفیری‌ها مبارزه کردند و تعداد زیادی از آن‌ها به شهادت رسیدند و در مزار شهدای ما دفن هستند. افغانستانی‌هایی که در ایران بودند، اعلام آمادگی کردند و مردم ایران با عزت و احترام تمام از اینها مهمان‌نوازی می‌کنند. ارتباط ما با ملت افغانستان یک ارتباط تاریخی و ناگسستنی است که این موارد نمی‌تواند موجب ایجاد اختلاف شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار