پالایش درخواست 51 هزار و 25 متقاضی مسکن در فارس

شیراز (پانا) - معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد از مجموعه واحد‌های مسکن محرومین در شهر‌های مختلف فارس ساخته شده است، گفت برای سال 1401 نیز ساخت یک هزار و 211 واحد مسکونی ویژه محرومین در استان در نظر گرفته شده که هم‌اکنون در بیشتر شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پالایش درخواست 51 هزار و 25 متقاضی مسکن در فارس

محمدرسول پروری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه مسکن مهر ساخت ۳۰ هزار و ۳۷ واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن فارس بوده است، گفت: تاکنون ۲۹ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و باقی‌مانده نیز مربوط به تعاونی‌هایی است که از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شده و عمدتا نیز پروژه‌هایی با طبقات بالا در شهر‌های کوچک است.

وی در مورد طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است، اما به شکل قانونمند‌تر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون ۱۱۹ شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.

وی از ثبت درخواست ۱۷۴ هزار و ۱۱۷ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن از شهریور ماه 1400 در سامانه خبر داد و افزود: متقاضیان در سه بخش فرم ج و استفاده از تسهیلات دولتی، نداشتن مسکن و دریافت تسهیلات بانک مسکن پالایش می‌شوند و پس از آن نیز مورد بررسی از نظر بومی بودن و سکونت ۵ ساله در شهر قرار می‌گیرند.

پروری از پالایش درخواست ۵۱ هزار و ۲۵ متقاضی نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: از آنجا که این طرح متقاضی محور است یعنی متقاضی خود باید تمام مراحل را دنبال کند، از این تعداد تاکنون تنها ۱۴ هزار و ۱۹۶ متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون نزدیک به 5 هزار و 515 واحد زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است که از این تعداد ۵۲۱۹ متقاضی را که پیش پرداخت ۴۰ میلیونی را پرداخت کرده‌اند به این پروژه‌ها لینک شده‌اند و نزدیک به ۱۲۰۰ واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

مقاوم‌سازی ۶۶ درصد واحد‌های مسکونی روستایی فارس

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون ۲۵۰ هزار واحد که معادل ۶۶ درصد واحد‌های مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام به آن‌ها پرداخت شده است.

فرج‌الله نصیری بیان کرد: در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز ۵۵۰ ناظر و ۱۳۵ طراح در قالب ۵۳ دفتر خدمات فنی و مهندسی در سطح روستا‌های فارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در بحث محرومیت‌زدایی در قالب تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه ۳۵۰۰ واحد مسکونی در فارس ساخته شد که ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هر واحد پرداخت شد و در مجموع ۱۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار این افراد قرار گرفت، گفت: در قالب تفاهم‌نامه با بهزیستی برای ساخت مسکن برای خانوار‌های دارای ۲ معلول و بیشتر نیز ۴۳۶ واحد در فارس به بهره‌برداری رسید که به هر خانوار ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برای ایتام کمیته امداد و بهزیستی نیز ۱۲۰ واحد مسکونی احداث شد که ۱۰۱ واحد آن تکمیل و به هر واحد نیز ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، افزود: ۱۶۸۵ واحد مسکونی نیز برای اقشار کم‌درآمد روستایی ساخته شد که در این بخش نیز ۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه با اشاره به صدور ۳۸ هزار قطعه سند مالکیت شهری و ۲۹۱ هزار قطعه سند مالکیت روستایی در استان فارس، اظهار داشت: تاکنون ۱۱۰ هزار قطعه زمین ساخت مسکن از طریق بنیاد مسکن در روستا‌های فارس به متقاضیان واگذار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار