نام‌نویسی 414 هزار نفر متقاضی مسکن در استان فارس

شیراز (پانا) - به گفته معاون اداره کل راه و شهرسازی فارس ۶۳ درصد از مشکلات زمین در بسیاری از شهرها حل شده است و بحث نهضت ملی و اقدام ملی متقاضی محور است که تاکنون ۲۸۳ هزار نفر متقاضی ثبت درخواست کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نام‌نویسی 414 هزار نفر متقاضی مسکن در استان فارس

محمدحسین حمیدی‌زاده، امروز در جمع خبرنگاران گفت: آمار ثبت شده متقاصیان در سامانه با احتساب تفاهم‌نامه‌هایی که با ادارات انجام شده میزان متقاضیان را به ۴۱۴ هزار نفر می‌رساند که قطعا پس از پایش این آمار به یک سوم می‌رسد.

وی گفت: بحث اجرا حائز اهمیت است، تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با بهره ۱۸ درصد در کلان‌شهرها و در شهرهای زیر ۱۰۰‌هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر ۳۵۰ میلیون تومان است که به دنبال کاهش بهره بانکی این تسهیلات هستیم.

وی با اشاره به بحث استفاده از ظرفیت بافت فرسوده گفت: در بافت فرسوده با وجود اینکه زیرساخت‌های آن مهیا است اما ظرفیت پذیرش واجدین شرایط را ندارد و اکثر زمین‌ها نیز در این بافت مربوط به مالکین خصوصی است که نیاز است خود افراد ورود کنند چرا که نیمی از تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای خود مالکین با بهره کمتر است و بهترین گزینه برای افرادی است که خود دارای ملک هستند و توان ساخت و ساز را دارند.

وی در خصوص سبز شدن فرم ج برای متقاصیانی که فرم ج آن‌ها قرمز است گفت: در حال حاضر ۱۲۰ الی ۱۳۰ نفر کاربر در ۳۵ دفتر خدماتی در سطح شهر مشغول پایش اطلاعات هستند و باید متقاضیان به این دفاتر مراجعه کنند و استعلامات لازم را برای سبز شدن فرم ج خود دریافت کنند.

وی گفت: پایش‌ها باید تا اردیبهشت‌ماه تمام شود و چون دغدغه ما کاهش رفت‌وآمد مردمی است به دنبال راهکاری برای تسهیل روند ثبت‌نام و بارگذاری اطلاعات هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آورده متقاضیان نیز مبلغی برابر با میزان تسهیلات است، گفت: با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله میزان تورم پیش بینی می‌شود برای اجرایی شدن طرح نیاز است تا متقاضیان نیز آورده‌ای بین 300 تا 400 میلیون داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار