اصغر باقرزاده:

از خدا می‌خواهم امسال را سال رحمت، مغفرت و پیشرفت در کار تربیتی برای ما قرار دهد

تهران (پانا) - اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور امروز- دوشنبه 15 فروردین ماه- با کارکنان سازمان دانش‌آموزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
از خدا می‌خواهم امسال را سال رحمت، مغفرت و پیشرفت در کار تربیتی برای ما قرار دهد

اصغر باقرزاده در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو اظهار کرد: امیدوارم همه ما از برکات و فیوضات این ماه مبارک بهره مند شویم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: روزهای اول سال بهترین فرصت است که با حضور در سازمان دانش آموزی در خصوص فعالیت های سازمان از نزدیک با همکاران تبادل نظر کنم.

وی اضافه کرد: در طول این مدت کوتاه در سفرهای استانی که به 7 استان انجام دادیم کما بیش با تشکل های دانش آموزی دیدارهایی داشتم و از برخی از مراکز مشاوره ای، دارالقرآن ها و اردوگاه ها بازدید کردم و تصویر کلی از وضعیت پرورشی آنان به دست آوردم و همچنین تا حدودی هم وضعیت سازمان دانش آموزی را بررسی کردم. البته با خبرگزاری پانا بیشتر درارتباط بودم.

باقرزاده با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه با برکت و ماه با عظمتی است، افزود: انشالله باران رحمتی که در این ماه بر همه می بارد بر ما هم ببارد و دستمان پر باشد و دست خالی از این ماه بیرون نیاییم؛ مناجات امام صادق (ع) و امام سجاد (ع) در روزهای اول ماه مبارک رمضان که با ماه گفتگو می کنند از جنس درد و دل رحمتی است و می فرمایند من و تو خدایمان یکی است و تو ای ماه که آمدی ماه رحمت هستی و در این ماه است که درهای عذاب و جهنم بسته می شود و درهای رحمت باز می شوند. همچنین بعد گفته می شود که خداوندا از این رحمت ها نصیبمان کن.

وی گفت: شاید آخرین و کامل‌ترین سخن را امام صادق (ع) فرموده اند که شقی‌ترین فرد کسی است که در ماه مبارک رمضان بی بهره باشد و از رحمت ماه مبارک رمضان غافل مانده باشد و دستش خالی باشد. خدا هیچ رحمت و مغفرتی را بالاتر از رحمت و مغفرتی که در ماه رمضان وجود دارد قرار نداده است و از این بالاتر و ویژه تر وجود ندارد؛ . لذا از پروردگار می خواهیم که این رحمت ویژه را نصیب همه ما، خانواده هایمان و کشورمان کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به سفر زیارتی کوتاه خود به کربلای معلی افزود: در کنار ضریح حضرت سیدالشهداء(علیه السّلام) به نیت همه دانش آموزان ایران و به نیت همه کارکنان فرهنگی و سازمان و تشکل های دانش آموزی دعا کردم و از خدا خواستم امسال را سال رحمت، مغفرت و پیشرفت در کار تربیتی برای ما قرار دهد.

وی اشاره کرد: باید جلسات کارشناسی را با هر بخش از سازمان برگزار کنیم تا به طور ویژه، برنامه های هر بخش را رصد و بررسی کنیم. اما اکنون باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد و حرف ها را شنید تا همین کار را در بعدها شما نسبت به دانش آموزان و مربیان و کارشناسان داشته باشید.

وی گفت: معتقدم یک گروه کارشناسی ستادی، یک گروه کارشناسی خارج از ستاد و یک گروه عملیاتی در مدرسه داریم که این 3 گروه باید باهم به گفت و گو بنشینند تا برنامه ها ناقص و ابتر نباشد. گروه کارشناسی ستاد، شما بزرگواران هستید. گروه کارشناسی خارج از ستاد افرادی هستند که شما به عنوان مشاوره دعوت می کنید و گروه دانش آموزان و معلمان گروهی هستند که در مدرسه فعالند و باید حرف های آنان را هم بشنویم.

در ابتدای این دیدار اسماعیل بحری زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی ضمن تبریک انتصاب شایسته «دکتر باقرزاده» با بیان گزارشی از فعالیت بخش های مختلف سازمان، اظهار کرد: کارکنان سازمان دانش آموزی در تلاش هستند تا اهداف تربیتی بسیار مهمی که در 3 بخش پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا تعیین شده با جدیت و طبق برنامه های مصوب دنبال کنند.

وی ضمن اشاره به برخی فعالیت های اداری و مالی که در راستای حمایت و پشتیبانی از اجرای برنامه های تربیتی سازمان صورت می گیرد، به تلاش های همکاران در حوزه برنامه ریزی، نظارت و ارزشیابی، فعالیت های تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، مجالس دانش آموزی اشاره کرده و افزود: همکاران ما در مجموعه خبرگزاری پانا در دو بعد فعالیت می کنند بطوری که هم رسالت حرفه ای خبرگزاری را دنبال می کنند و هم ماموریت بسیار مهم تربیتی را در حوزه تربیت دانش آموز خبرنگار به خوبی طراحی و اجرای آن را آغاز کرده اند و طی این مسیر با موفقیت ادامه دارد.
قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی اشاره کرد: افتخار داریم در روزهای آغازین سال 1401 و در روزهای اول ماه مبارک رمضان در خدمت رئیس سازمان باشیم.

در ادامه این دیدار اردشیر دهقانی معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی نیز ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: امروز و این دیدار صمیمی فرصت خوبی است که باید از آن بهره مند شویم لذا پیشنهاد می کنم معاونان و مدیران سازمان دانش آموزی در وقتی دیگر به بیان نکات بپردازند و دیدار امروز به بیان نقطه نظرات از سوی کارشناسان و همکاران اختصاص پیدا کند.

در ادامه این جلسه فرشته مرادی، مدیرعامل خبرگزاری پانا نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه ضمن اشاره به برخی از فعالیت های این خبرگزاری اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی این خبرگزاری کمبود نیروی انسانی است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

مرادی اضافه کرد: در عین حال همه همکاران من در پانا تلاش خود را می کنند که به نحو احسن کار را پیش ببرند. در طول تعطیلات نوروز 2 هزار خبر در خبرگزاری پانا منتشر شده که از این تعداد 300 خبر از سوی دانش آموز خبرنگاران تهیه و بارگذاری شده است.

مدیرعامل خبرگزاری پانا با اشاره به اینکه خبرگزاری پانا، فرصت مغتنمی است که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: خبرگزاری پانا در کنارکار حرفه ای، کار تربیتی و آموزش دهها هزار دانش آموز خبرنگار را بر عهده دارد. انجام این دو کار در کنار هم بسیار مایه افتخار است و بر اساس اساسنامه پانا جزو ماموریت های خبرگزاری پانا تعیین شده است.

گفتنی است در ادامه این جلسه برخی از همکاران سازمان نکاتی را بیان کردند:

_ برگزاری اردوهای تابستانی ملی و استانی و بازدید از استان ها.

_ تشکیل کمیته ای برای تبیین موضوعات کتاب جهاد تبیین.

_ تقویت امیدآفرینی در بین مخاطبان سازمان و آموزش و پرورش.

_ استفاده از ظرفیت و پتانسیل بالای سازمان دانش آموزی.

_ نگاه ویژه به برنامه های مجلس دانش آموزی.

_ تشکیل کارگروهی در حوزه مالی و پشتیبانی.

_ رفع کمبود نیروی انسانی در سازمان دانش آموزی

در پایان این دیدار باقرزاده با تاکید براینکه باید جلسات کارشناسی را برای هر بخش به صورت مجزا بگذاریم، بیان کرد: در بحث نیروی انسانی در بخش های مختلف سازمان یک استانداردها و قوانینی وجود دارد که اگر آنان رعایت شود بسیاری از مشکلات کم خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید پیشنهادات هر بخش از سازمان منطبق بر اسناد و قوانین ارائه شود؛ در بحث قرار دادها هم باید کار کارشناسی انجام دهیم و بهترین و کارآمدترین پیشنهادات را بررسی کنیم و قطعا" در پیگیری موارد آنچه که در حیطه اختیارات من است، کوتاه نخواهم آمد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمامی فعالیت ها و برنامه های ما باید مطابق با اساسنامه سازمان و آئین نامه های مربوطه باشد. لذا اگر بحث های کارشناسی را ادامه دهید و برای مسائل مطروحه راه حل پیشنهاد کنید حتما" ما در جلسات آن را دنبال خواهیم کرد.

باقرزاده گفت: روز گذشته هم روز بازگشایی و حضور مجدد بچه ها در مدارس بود من به جهت تکلیفی که برایم تعیین شده بود به چند مدرسه رفتم و بازخوردهای خوبی از دانش آموزان گرفتم. فقط خانواده ها کمی نگرانی داشتند که باید بر روی نگرانی های آنان کار کنیم و این موضوع مهم و اساسی را پیش ببریم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی مدارس را پیش می برد و پای این امر و تصمیم ایستاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار