یکی از دانش‌آموزان آموزش و پرورش منطقه ١۵تهران:

باقدرت و پرشور به مدرسه باز می‌گردیم

تهران (پانا) - بعد از تصویب حضوری شدن مدارس پس از حدود ٣ سال آموزش مجازی، دانش‌آموزان آرام آرام در حال آماده‌سازی خود برای رفتن به مدرسه و برگشت شیوه تحصیلی به حالت سابق هستند تا پس از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
باقدرت و پرشور به مدرسه باز می‌گردیم

یلدا یزدان پناه، دانش آموز پایه هشتم مدرسه شهید همت، منطقه ۱۵ شهر تهران در گفت و گو با پانا در خصوص حس و حال خود برای دیدار حضوری با معلمان و دوستان خود به پانا گفت: «از این موضوع بسیار خوشحالم که می‌توانم بعد از بیشتر از ٢ سال به طور کامل در مدرسه حضور داشته باشم و لحظه شماری می کنم برای رفتن به مدرسه و در پوست خود نمی گنجم و با توجه به اینکه در سال تحصیلی بعد، باید تعیین رشته انجام دهم، با حضوری بودن مدارس می توانم تصمیم بهتر و مناسب تری در این مورد بگیرم.»

یزدان پناه ادامه داد: «در سال هایی که ویروس کرونا تمامی دنیا را فرا گرفته بود و حتی برخی از آشنایان را از دست دادیم؛ متأسفانه روابط اجتماعی خود را نیز از دست دادیم. همچنین دوران خانه نشینی برای اکثر دانش آموزان؛ آفت زیادی داشته و به نوعی جامعه گریز شدیم، ولی حضوری شدن مدارس این مزایا را هم دارد که ما نیز می توانیم دوباره به جامعه باز گردیم و ارتباطات چهره به چهره و گروهی پرنشاطی با هم کلاسی ها و معلمان مان داشته باشیم.»

این دانش آموز نظر خود را درباره آموزش مجازی در سال‌های اخیر اینگونه بیان کرد: «در تمام دوران کرونا که مدارس به صورت مجازی در برنامه هایی مانند: پیام رسان های ایتا، بله، شاد و ... برگزار می شد، برداشت مناسب و دقیقی از درس هایمان نداشتیم و به نوعی درکمان از آموزش و یادگیری درس ها پایین آمده بود؛ اما حضوری شدن مدارس می تواند ما را به درک سابق بازگرداند. همچنین یکی از آسیب های این سه سال، این بود که اکثر دانش آموزان اعتیاد عجیبی به تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت و... پیدا کردند و حضوری شدن مدارس می تواند ما را از فضای مجازی تا حدود زیادی دور کند تا به حالت واقعی زندگی بازگردیم.»

وی در پایان اضافه کرد: «خوشحالم که بعد از حدود ٣ سال از خستگی مداوم و مشکلات آموزش مجازی از قبیل قطع و وصلی اینترنت، ارسال نشدن فایل های درسی و... رها می شویم و می توانیم به صورت حضوری وارد مدرسه شویم و دوباره این امکان فراهم می شود که سرود ملی، تفریحات و خوشحالی های زنگ آخر؛ که چه وقت به منزل می رویم را تجربه کنیم. نکته دیگر اینکه قبل از کرونا از مدرسه رفتن دوری می کردیم و به دنبال فرصتی برای تعطیل شدن آن بودیم، ولی حالا ثانیه شماری می کنیم تا دوباره وارد مدرسه شویم، سر صف سرود ملی بخوانیم و برای خوردن خوراکی در زنگ تفریح ذوق کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: محدثه امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار