پانا در گفت‌وگو با جمعی از دبیران و دانش‌آموزان بازگشایی مدارس را بررسی کرد

شوق بازگشایی مدارس با آغاز سال نو

تهران (پانا) - بیش از دو سال است که نه صدای زنگ مدرسه و نه صدای سرود صبحگاهی و سخنرانی مدیر و نه همهمه و بازی دانش‌آموزان در حیاط مدرسه دیگر به گوش نمی‌رسد؛ صدا‌هایی که همه با آن در کلاس و مدرسه خاطره دارند و خاطره می‌سازند، خاطراتی که این دو سال جایشان در دفتر خاطرات و نقل مجالس خالی است. سال جدید اولین قدم خیر خود را در آشتی دادن دانش‌آموزان با مدرسه برداشته تا مسیر علم و دانش را در مسیر اهداف خود پیش ببرد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
شوق بازگشایی مدارس با آغاز سال نو

بازگشایی جدی مدارس بهانه‌‌ای برای گفت و گو با جمعی از دانش‌آموزان و معلمان و شنیدن نظرات آنها در این باره شد.

عطیه ضرابی دبیر الهیات از باز‌گشایی مدارس اظهار خرسندی کرده و به پانا گفت: «حقیقتاً از بازگشایی مدارس خوشحالم، چون از بند مانیتور و مشکلات دنیای مجازی خلاص می‌شویم ‌و می‌توانیم تعامل بیشتر و موثر‌تری با دانش‌آموزان داشته باشیم، یادگیری بهتر خواهد بود و تعاملات اجتماعی دانش‌آموزان هم ارتقا خواهد یافت و از همه‌ مهم‌تر دلتنگی ما معلم‌ها هم برطرف خواهد شد.»

وی تاکید کرد: «آموزش حضوری اصولا آموزش بهتری را در پی دارد، سر کلاس، حواس بچه‌ها جمع‌تر‌ است و عوامل حواس‌پرتی از خانه و اتاق‌خواب‌شان کم‌تر، ما معلم‌ها از‌ پشت صفحه‌ رایانه هم متوجه می‌شویم که چه‌کسی حواسش جمع است و چه‌کسی بازیگوشی می‌کند؛ اما چون نوجوانان در سنینی هستند که اقتضائات زیادی دارد؛ آنها را درک می‌کنیم و امیدواریم با حضوری شدن مدارس؛ هیجاناتی که در مدت دوری از مدرسه تخلیه نشده یا به درستی صرف نشده است را تخلیه کنند و باز هم شاهد خوشحالی و شور و نشاط آنها در زنگ تفریح‌ باشیم.»

رویا داور، دبیر زبان انگلیسی دوره متوسطه، نیز زمان باقی‌مانده از سال تحصیلی را زمان مناسبی برای جمع‌بندی دروس و ارزیابی دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: «از مزیت‌ها‌ی حضوری شدن آموزش در مدارس، رفع ابهامات و تفهیم بیشتر مطالب ارائه شده در طول سال تحصیلی است. همچنین تبادل اطلاعات دانش‌بنیان مطالب درسی با دانش‌آموز و رفع اشکال از دیگر مزیت‌های آموزش حضوری است. حضور منسجم و بدون اضطراب دانش‌آموز در‌ کلاس درس از محسنات آموزش حضوری است، چرا‌ که مورد داشتیم دانش‌آموزانی بخاطر سر و صدای خواهر یا برادر کوچکترشان، موقع پاسخ به دبیر و ضبط صدا، دچ ار اضطراب و استرس می‌شدند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «از بارز‌ترین مشکلات آموزش از طریق فضای مجازی، مشکل اینترنت بود. دانش آموزان به دلایلی از جمله شرایط اقلیمی و جانبی مثل تهیه بسته‌های اینترنتی دچار ضعف اینترنت و ارتباط با کلاس می‌شدند و دبیر در راستی‌آزمایی دانش‌آموزان مردد بود که آیا واقعا اینترنت دانش‌آموز دچار مشکل شده یا تمایلی به شرکت در کلاس مجازی ندارد.»

حسین مروارید دانش‌آموز پایه یازدهم نیز از باز‌گشایی مدارس اظهار رضایت کرده و به پانا گفت: «نمی‌توان انکار کرد که بازدهی آموزش حضوری، بسیار بیشتر از آموزش مجازی است. گوش دادن به تدریس کتاب‌هایی چون جغرافیا، تاریخ، جامعه‌‌‌‌شناسی و... در خانه و از پشت سیستم، برای من به شخصه کار راحتی به حساب نمی‌آید چون غالب مطالب، حفظی هستند و ناخواسته ما را به ورطه خستگی می‌کشانند، خستگی‌ که شاید در نهایت به تنبلی منجر شود. اما در کلاس حضوری از آنجا که سوال و جواب رد و بدل می‌کنی، چند نفر را در کنار خود می‌بینی و با معلم و مطالب کتاب، مرتبط می‌شوی، درصدِ این خستگی پایین می‌آید و به ازای آن، میزان انگیزه‌ برای مطالعه و مرور مطالب بالا می‌رود.»

سارا اخطاری، دانش‌آموز پایه یازدهم نیز که در آستانه کنکور است، از آموزش در فضای مجازی و مشکلات آموزشی گلایه‌مند است و عنوان کرد: «خیلی خوشحالم از بازگشایی حضوری مدارس. زیرا با باز‌گشایی مدارس، فرایند یادگیری بسیار بهتر و‌ موثر‌تر می‌شود و ارتباط حضوری با دبیر و همکلاسی‌ها اعتماد به نفس و انگیزه درس خواندن، رقابت سالم و پیشرفت را بیشتر می‌کند.»

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار