استاندار آذربایجان غربی؛

حضور مدیران در بین مردم موجب بازسازی اعتماد عمومی شده است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی گفت حضور میدانی رئیس‌جمهوری و مدیران در بین مردم، موجب بازسازی اعتماد عمومی شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۷۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور مدیران در بین مردم موجب بازسازی اعتماد عمومی شده است

محمدصادق معتمدیان در دیدار با نخبگان و منتخبین اقشار مختلف شهرستان میاندوآب، یکی از محورهای مهم و اصلی دولت را عدالت محوری، محرومیت زدایی و فسادستیزی عنوان کرد و افزود: حضور میدانی رئیس جمهور و مدیران در بین مردم موجب بازسازی اعتماد عمومی شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق مختلف کشور و استان گفت: آذربایجان غربی یکی از استانهای برخوردار و ثروتمند کشور است ولی تاکنون از این موهبت های الهی برای شتاب بخشیدن به توسعه استان استفاده لازم نشده است‌.

وی معادن را یکی از پیشران‌های مهم توسعه استان برشمرد و ادامه داد: هم اکنون‌ سهم معادن در اشتغال استان کمتر از یک درصد بوده و این در حالی است که با بهره برداری اصولی از معادن و ایجاد واحدهای فرآوری در معادن و جلوگیری از خام فروشی می توان سهم اشتغال در حوزه معادن آذربایجان غربی را بسیار افزایش داد.

استاندار آذربایجان غربی اصلی ترین اولویت کشور و استان در سالجاری را تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی کشور و 7.3 در آذربایجان غربی اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم توسعه و ایجاد واحدهای فرآوری در حوزه معادن استان می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی رفع موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران و فراهم کردن زمینه لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان را بسیار مهم دانست و افزود: نباید اجازه داد مسائل و مشکلات، سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری در استان منصرف کند.

معتمدیان گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی استان، استفاده از مزیت‌ها و پتانسیل های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و فعال کردن بخش خصوصی است.

استاندار آذربایجان غربی ایجاد فرصت های اشتغال در مناطق روستایی و حمایت از تولید در این مناطق را در کاهش و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بسیار موثر دانسته و افزود: از طرح های اشتغال زایی در مناطق روستایی حمایت می کنیم.

معتمدیان شهرستان میاندوآب را یکی از قطب های بزرگ کشاورزی و دامپروری در استان عنوان کرده و افزود: ظرفیت های این شهرستان برای توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی در منطقه، به سرمایه گذاران معرفی می شود.

وی همچنین از شناسایی و مطالعه ایجاد بندر خشک در شهرستان میاندوآب برای افزایش صادرات محصولات تولیدی استان در سال‌جاری خبر داد.

معتمدیان با تاکید بر اجرای سند سازگاری با کم آبی در استان گفت: در راستای صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت منابع آبی در آذربایجان غربی، ایجاد 2 هزار هکتار گلخانه در شهرهای مختلف استان را دنبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با قدردانی از همفکری و همراهی علما و روحانیون، نخبگان، فعالان رسانه‌ای و اقشار مختلف مردم و تمامی دغدغه مندان برای توسعه استان گفت: در مسیر سخت توسعه استان، نیازمند ظرفیت های فکری تمامی اقشار مختلف جامعه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار