تماس تلفنی جانسون با رهبران اوکراین و لهستان درباره آخرین وضعیت اوکراین

تهران (پانا) - بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رهبران دو کشور اوکراین و لهستان در جریان آخرین وضعیت تحولات اوکراین قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۶۶۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تماس تلفنی جانسون با رهبران اوکراین و لهستان درباره آخرین وضعیت اوکراین

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیری انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در گفت‌وگو با آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان در مورد نیاز جامعه بین المللی برای تسریع حمایت خود از اوکراین در روزهای آینده صحبت کرد.

جانسون ادعا کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هرگز در جاه طلبی های خود برای تحت سلطه درآوردن مردم اوکراین موفق نخواهد شد. برهمین اساس رهبران دو کشور بر لزوم ادامه انزوای کرملین و حفظ فشار بر تحریم های اقتصادی توافق کردند.

دو طرف همچنین توافق کردند که به زودی مجدداً ملاقات کنند تا درباره چگونگی همکاری نزدیک تر دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، جانسون با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت‌وگو کرد و در جریان آخرین وضعیت ماریوپل جایی که به تعبیر دفتر نخست وزیری انگلیس « درگیری های شدید ادامه دارد» قرار گرفت.

نخست وزیر انگلیس حمایت کامل خود را از اوکراین در مواجهه با جنگ در این کشور ارائه و تاکید کرد که انگلیس فشار اقتصادی بر رژیم پوتین را حفظ و تقویت خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار