محیط زیست شهرستان قرچک در سال ۱۴۰۰:

پایش 390 واحد صنعتی و پلمب 5 واحد آلاینده و غیرمجاز

تهران (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت پایش واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در شهرستان قرچک برای بررسی رعایت استانداردها و ضوابط محیط زیستی در سال 1400 در دستور کار این اداره قرار داشته است.

کد مطلب: ۱۲۶۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
پایش 390 واحد صنعتی و پلمب 5 واحد آلاینده و غیرمجاز

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمدطاهر ظاهری در تشریح با اشاره به اینکه سال 1400 با نامگذاری مقام معظم رهبری سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نام گرفت و این اداره شعار سال را فصل الخطاب خود قرار داده است، افزود: این اداره نسبت به پاسخ دهی استعلامات واحدهای تولیدی و خدماتی بر لزوم افزایش سرعت در این امر تاکید داشته و بر همین اساس مجموعا 45 مورد استعلام مربوط به امر تولید به مراجع استعلام گیرنده در سال 1400 توسط این اداره پاسخ دهی شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 تاکنون بیش از 390 مورد پایش واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در شهرستان قرچک توسط کارشناسان این اداره برای بررسی رعایت استانداردها و ضوابط محیط زیستی از سوی این واحدها صورت گرفته است، اظهار داشت: همچنین 27 مورد اخطاریه برای واحدهایی که جوانب زیست محیطی را رعایت نکرده بودند صادر شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع ایرادات و نواقص خود اقدام کنند.
ظاهری در ادامه به انجام 25 مورد نمونه برداری از خروجی فاضلاب واحدهای صنعتی و تولیدی برای بررسی پارامترهای تعیین کننده آلایندگی این واحدها اشاره داشت و گفت: 17 مورد شکایت و تشکیل پرونده قضائی برای متخلفان و ناقضان مقررات زیست محیطی از دیگر اقدامات این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون بوده که از این 17 مورد 3 پرونده مربوط به شکارچیان غیرمجاز است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک اضافه کرد: همچنین 5 واحد آلاینده متخلف که نسبت به اخطاریه های صادر شده زیست محیطی بی توجه بودند نیز با اخذ دستور از مقام قضائی تعطیل و پلمب شدند.
گشت و پایش شبانه روزی واحدهای صنعتی
ظاهری با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما تا هفته اول اسفند ماه گشت شبانه روزی برای برخورد با پسماندسوزی ها و جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده های جوی اجرا شد، تصریح کرد: در نتیجه این گشت و پایش های شبانه روزی بالغ بر 110 مورد پسماندسوزی توسط یگان حفاظت این اداره کشف و اطفاء شد و همچنین در طی این مدت 10 مورد شکایت مردمی به این اداره واصل شد که توسط کارشناسان محیط زیست بررسی و پیگیری های لازم برای رفع معضل مربوطه صورت پذیرفت.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک گفت: در سال 1400 بیش از 13 مورد زنده گیری جانوران وحشی توسط یگان حفاظت این اداره به ثبت رسیده است که تمام این گونه های جانوری برای بازپروری به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شدند.
اهم اقدامات فرهنگی و مناسبتی انجام شده
وی درخصوص مهمترین اقدامات فرهنگی صورت گرفته در شهرستان قرچک نیز خاطر نشان کرد: امسال برای گرامیداشت مناسبت های مهم زیست محیطی اعم از هفته هوای پاک، زمین پاک و هفته محیط زیست برنامه های مهمی چون برگزاری همایش بزرگ دوچرخه سواری، ارائه تخفیفات نیم بها در مراکز معاینه فنی و ارسال محتواهای آموزشی و فرهنگی در برنامه شاد برای آگاهی بخشی به دانش آموزان انجام شد.
ظاهری در پایان با تبریک فرارسیدن سال نو از همه شهروندان خواست تا در روز طبیعت نسبت به محیط زیست توجه ویژه داشته و از ریختن زباله در زیستگاه های طبیعی و تخریب آن خودداری کنند تا این موهبت و امانت الهی برای نسل امروز و نسل های آینده حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار