نمایشگاه سوغات و صنایع دستی نوروزی در قزوین گشایش یافت

قزوین(پانا)-نمایشگاه سوغات و صنایع دستی بل حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان قزوین در دولتخانه صفوی قزوین گشایش یافت.

کد مطلب: ۱۲۶۵۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه سوغات و صنایع دستی نوروزی در قزوین گشایش یافت

استاندار قزوین در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: قزوین یکی از مهمترین مراکز سکونتگاهی کشور و یکی از اصلی ترین مراکز فرهنگی و تاریخی کشور محسوب می شود.

محمدمهدی اعلایی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت استان باید رسالت خود در شناساندن هرچه بهتر ظرفیت های فرهنگی و تاریخی این دیار به مردم کشور را ادا کرده و انجام دهد و میهمانانی که به قزوین سفر می کنند و پیش از این نیز اطلاعی از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی این شهر نداشتند، درخواست داریم تا این ظرفیت ها را به دیگران هم بشناسانند.

وی با تقدیر و خیر مقدم به میهمانانی که قزوین را نه تنها در ایام نوروز بلکه در طول سال به عنوان مقصد سفر گردشگری خود انتخاب می کنند، تصریح کرد: مجموعه های تاریخی نظیر دولتخانه و سعدالسلطنه قزوین یکی از نمادها و نشانه های اصالت و قدمت فرهنگ شهر قزوین و نمونه ای ارزشمند از داشته های مردم این کهن دیار تاریخ و طبیعت کشور است و همه ما رسالت خود را در شناساندن این ظرفیت های تاریخی به مردم سراسر کشورمان باید به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

اعلایی اضافه کرد: در فضای کاری و مدیریتی جدید مجموعه استان به همراه شهرداری قرار است تمرکز بیشتری را برروی مراکز گردشگری و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی متعدد، اصیل و ارزشمندی که در این استان وجود دارد، انجام دهیم و این موضوع در دستور کار جدی ما است که قزوین بتواند در حد داشته های خود در سطح کشور مطرح و شناسانده شود.

شهردار قزوین نیز در این مراسم ضمن تبریک سال نو به مردم ، اظهار داشت: شهر قزوین یکی از پایتخت های دیرین کشورمان است که سابقه دیرینی را نیز در حوزه شهرنشینی دارد.

مهدی صباغی تصریح کرد: قزوین در زمان صفویه و حتی جلوتر از شهرهایی چون تهران و اصفهان، پایتخت بوده و به همین لحاظ قصد داریم تا برای میهمانان خود محیطی امن و شاد را فراهم کنیم تا آنان بتوانند با فراغ بال از مراکز تاریخی و طبیعی این نقطه از میهن اسلامی ما بهره ببرند.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه دارای ۶۰ غرفه شامل یک غرفه چاقوی زنجان و یک غرفه میناکاری اصفهان و مابقی نیز شامل سوغات و صنایع دستی استان قزوین است.

در این نمایشگاه آثاری و صنایع دستی شامل سفال و سرامیک، رودوزی های سنتی، منبت، گلیم، چرم دست دوز، زیورآلات سنتی، گره چینی و سایر لواز مربوط به این بخش عرضه و تا سیزدهم نوروز نیز برقرار می باشد.

در حاشیه جشنواره نوروزی شهر تاریخی قزوین، اجرای برنامه های شاد و متنوع، مراسم آیینه اقوام مختلف استان ها، عروس بران، چوب بازی، نقالی، ضرب زورخانه ای، موسیقی بختیاری، لافند بازی، موسیقی سنتی قزوین، موسیقی و سایر برنامه شاد در محل دولتخانه صفوی به مسافران و گردشگران نوروزی ارایه می گردد.

خبرنگار: حدیثه کلیایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار