در گزارش پانا تاکید شد

عواقب واکسن نزدن، دامن‌گیر تمام جامعه می‌شود

کاشمر (پانا) - یک متخصص بیماری‌های عفونی در کاشمر تاکید می‌کند عواقب واکسن نزدن دامن گیر خود افراد و تمام جامعه می‌شود و کرونا با این واکسن گریزی ها فعلا از بین نخواهد رفت.

کد مطلب: ۱۲۶۵۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
عواقب واکسن نزدن، دامن‌گیر تمام جامعه می‌شود

با ورود واکسن‌های ضد کرونایی در جهان، شایعات پیرامون ایمنی این واکسن‌ها نیز آغاز شد، به طوری که برخی از مردم در کشورهای مختلف، در مقابل تزریق واکسن، ایستادگی می‌کردند و مدعی بودند که این واکسن‌ها قابل اعتماد و اطمینان نیستند. همین شایعات باعث شد تا روند واکسیناسیون دچار اختلال شود. شاید یکی از مهم‌ترین تبعات این شایعات، گسترش چرخه انتقال ویروس بود، به طوری که افراد واکسن نزده علاوه بر اینکه سلامت خود را نادیده می‌گرفتند، باعث می‌شدند بیماری همچنان در گردش باشد و از طریق آنها، بیماری به دیگران هم منتقل شود.

محسن رضایی یکی از شهروندان کاشمری است که تاکنون یک دز واکسن کرونا را هم دریافت نکرده است و در گفت و گو با پانا در خصوص واکسیناسیون کرونا گفت: «من از تاثیرات واکسن ها شک دارم و نگرانم، با شنیدن نظرات بقیه مردم، خواندن مطالبی در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی از دریافت واکسن خودداری می کنم.»

زهرا نیازی، شهروند کاشمری نیز، در خصوص علت اینکه چرا واکسن کرونا را دریافت نکرده است، عنوان کرد: «چون ماه هاست مردم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، ولی همچنان این ویروس از بین نرفته است و حتی یک ماه پیش دوباره شیوع بالایی پیدا کرد. پس به نظر من نباید این واکسن را دریافت کرد، زیرا بی تاثیر است.»

رضا زارع، متخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با پانا گفت: «در خصوص واکسیناسیون، با توجه به شرایط موجود و شیوع اُمیکرون، لازم است که همه واکسن بزنند.»

زارع افزود: «افرادی که واکسن سینوفارم را دریافت نکرده‌اند، بهتر است مرحله سوم واکسن خود را واکسن اسپایکوژن یا پاستوکووک پلاس و یا خود واکسن سینوفارم را دریافت کنند.»

این متخصص عفونی در خصوص قرنطینه مبتلایان به اُمیکرون عنوان کرد: «قرنطینه این بیماران ۵ روزه است و پس از آن می توانند با ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محیط کار و فعالیت خود حاضر شوند.»

وی گفت: «به عنوان کادر درمان از مردم استدعا داریم، هیچگونه کوتاهی برای شروع واکسیناسیون یا تکمیل واکسیناسیون نداشته باشند. چرا که شما مسئولیت اجتماعی و فردی دارید، اگر واکسن نزنید این ویروس در جامعه چرخش خواهد داشت و عواقب و عوارض آن دامنگیر خود فرد و جامعه خواهد بود.»

دکتر حسن مکارم، مدیر اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر به پانا گفت: «در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره انتقال اقدام مهم شامل: استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات غیرضروری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون بخصوص زدن دز سوم واکسن است که بیشترین تاثیر در پیشگیری و کاهش علائم در صورت ابتلا را دارد و بیشترین آسیب متوجه بیمارانی است که دیر به پزشک مراجعه می‌کنند. پس بایستی با رعایت بهداشت فردی و همکاری همه افراد و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مراقبت کرد تا کرونا با کمترین آسیب به شهروندان هرچه زودتر به پایان برسد.»

دانش‌آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار