در گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم بررسی شد

چرا هنوز برخی اعتقادی به تزریق واکسن ندارند

کرج (پانا) - با توجه به تزریق واکسن‌های موجود کرونا و اهمیت تزریق دز سوم واکسن در موج ششم برای محافظت بیشتر، اما هنوز تعداد زیادی از مردم هستند که به دلایل مختلف از واکسن زدن امتناع می‌کنند. باید دید دلایل آنها برای این مخالفت چیست؟

کد مطلب: ۱۲۶۵۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
چرا هنوز برخی  اعتقادی به تزریق واکسن ندارند

در سوال هایی که از شهروندان در سطح شهر شد متوجه شدیم که اکثر افراد واکسن کرونا را تزریق کرده و حتی دز سوم را دریافت کرده اند. اما از افراد دیگری که واکسن نمی‌زنند نیز پرسیدیم که چرا واکسن های موجود در کشور را دریافت نکردند که در گفت‌وگو با پانا عنوان کردند: «برخی خبرها و حرفها مبنی بر اینکه واکسن ها موجب سکته های قلبی و مغزی می‌شوند یا اینکه باعث اختلال ذهنی و ردیابی ما می‌شوند، باعث شدند هیچ نوع واکسنی دریافت نکنیم.»

فرد دیگری اینگونه عنوان کرد:«تمامی واکسن های موجود کووید ۱۹ از نظر من کشنده و کاملاً خطرناک است و من و خانواده‌ام تا پایان این بیماری ساختگی به هیچ عنوان واکسنی تزریق نمی کنیم.»

یک دانش آموز مقطع متوسطه دوم در پاسخ به کسانی که تزریق واکسن را انجام نمی دهند، گفت: «من دو دز واکسن زدم و تنها علائمی که داشتم درد محل تزریق واکسن بود به مدت ۱۲ ساعت و اگر سن من اجازه می‌داد دز سوم را هم حتما تزریق می کردم.»

اولیاء این دانش آموز نیز بیان کردند: « ما خانوادگی در موج ششم و با امیکرون درگیر شدیم و تنها ۴۸ ساعت علائمی نظیر تب، سرفه، گلو درد، سردرد و... داشتیم و بعد از ۵ روز صحت کامل یافتیم. اما افراد فامیل که مانند ما درگیر این بیماری شدند چون واکسن تزریق نکرده بودند یا دز سوم را دریافت نکرده بودند کارشان به بیمارستان و بستری کشیده شد و حتی تعدادی از آنان جان باختند.»

برخی از اعضای کادر درمان شهرستان نظرآباد نیز در پاسخ به مخالفان واکسیناسیون و کسانی که دز دوم و سوم و یا حتی هیچ گونه واکسنی را تزریق نکرده اند، عنوان کردند: «قبل از کرونا ما بیماری های دیگری با علائم کاملاً مشابه به کرونا داشته‌ایم و واکسن هایی برای هر یک از این ویروس ها هم تولید شده و تمامی افراد جامعه دریافت کرده‌اند. دلیل اینکه واکسن کووید ۱۹ در برخی محافل و شبکه‌های مجازی به عنوان واکسن کشنده معرفی می‌شود، فقط جهت جلوگیری از ایمنی مردم در مقابل ویروس خطرناک کرونا است.»

دانش آموز خبرنگار: علی اصغر مختاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار