عضو جهاد‌‌گران خادمین شهدا در گفت‌وگو با‌ پانا:

خانه‌تکانی دل‌ها با خانه‌تکانی خانه مادران شهدا

تهران (پانا) - در روزگاری زیر رگبار بمب و موشک و گرد و غبار و خاک، جهادگرانی جان بر کف، خانه دل را تکانده و جان خود را سپر کرده تا گرد و غبار غم و اسارت و تاراج بر خانه‌های مردم ننشیند و عید‌ در خرابه‌ها تحویل نشود و حالا که جنگ نیست، جهاد در معنایی دیگر جلوه‌گر شده تا دل مادران و خانواده‌های شهدا در شب عید تکانده و باری از روی دوش آن‌ها برداشته شود.

کد مطلب: ۱۲۶۵۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خانه‌تکانی دل‌ها با خانه‌تکانی خانه مادران شهدا

سیده فاطمه محمدی از اعضای گروه جهادی خادمین شهدا‌ست که قریب به ۶ سال پیش فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف آغاز کرده و هم اکنون مشغول خانه‌تکانی خانه مادران شهدا است. او درباره فعالیت خود و گروه خادمین شهدا به پانا می‌گوید: «از سال ۱۳۹۷ طرح خانه‌تکانی دل‌ها با موضوع کمک به خانه‌تکانی خانواده‌های شهدا به ویژه مادران شهدا با هدف همراهی در تراکم کاری روز‌های پایانی سال و نیز به منظور برداشتن باری از روی دوش این عزیزان شروع شد و خدا را شکر تا امسال نیز ادامه دارد. این امر مقدس هم مشابه سایر کار‌های جهادی با تعداد کمی از مشتاقان مخلص شروع شد و به لطف خدا هم‌اکنون با ۱۲۷ نفر خادم، اعم از خانم و آقا در حال فعالیت است.»

محمدی درخصوص میزان‌ مشارکت این گروه در خانه‌تکانی خانه مادران شهدا تصریح می‌کند: «الحمد الله ظرفیت خدمت‌رسانی از صفر تا صد را دارا هستیم به این شکل که با توجه به حجم کار منزل مورد نظر، چینش اعضا توسط سر‌تیم از لحاظ کمی و کیفی صورت می‌گیرد و ظرف یک تا دو روز کار انجام می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «خدمت‌رسانی ما شامل دو طیف از خانواده‌های شهداست؛ طیف اول خانواده‌های شهدایی که دارای فرزندند اما به دلایل مختلف از جمله مسائل شغلی، بعد مسافت و مشغله‌های متعدد امکان همراهی با والدین در امر خانه‌تکانی برایشان مقدور نیست و طیف دوم مادران شهدایی که فرزندی کنار‌شان نیست.»

محمدی درباره نحوه شناسایی این دو طیف خانواده شهدا بیان کرد: «شناسایی این دو طیف خانواده شهدا برای اجرای این طرح در ابتد از طریق نهاد‌ها و سازمان‌ها و بعد به واسطه شبکه‌های مردمی انجام می‌گرفت و هم‌اکنون نیز کار به صورت ‌کاملا مردمی و خود‌جوش در حال اجراست.»

این مسئول با اشاره به محدوده طرح خانه‌تکانی اذعان کرد: «این طرح مختص خانواده‌های شهداست و اولویت خدمت‌رسانی به این بزرگواران است. در واقع مادران شهدای دفاع مقدس به این دلیل که عموما سالخورده و نیاز به رسیدگی خاص‌اند، در اولویت هستند. البته به خانواده‌های ایرانی مدافع حرم نیز پیشنهاد خدمت‌رسانی داده شده اما چون این همسران از لحاظ شرایط سنی جوان و توانمندند، ضرورتی برای خدمت‌رسانی دیده نشد.»

وی در پایان بیان می‌کند: «در نهایت تاکید می‌کنم که بنده عضو کوچکی از این گروه بزرگ و صرفا قائل به موارد فوق هستم و زحمت اصلی با خادمین مخلص گروه است که به اقتضای این فضا نامی از آن‌ها برده نشده است. همه ما واقف به مقام و جایگاه پر‌ارزش شهدا، به ویژه والدین محترم شهدا هستیم، این عزیزان دین و سهم خودشان را در جهت حفظ اسلام و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کردند و این‌ خدمات و فعالیت‌ها که در جهت کمک به این بزرگواران ارائه می‌شود، شاید تنها گوشه‌ای از فراق عزیزانشان را التیام ببخشد و مسلما توسط فرزندان شهید این بزرگواران به بهترین وجه در دنیا و آخرت جبران خواهد شد. حسن ختام عرایض حقیر این آیه‌ شریفه از سوره یوسف است. يَا أَيُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْكَيْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَا ۖ إِنَّ اللَّهَ يَجْزِی الْمُتَصَدِّقِینَ.

دانش‌آموز خبر‌نگار: کوثر شهرباف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار