معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

جزئیات بسته حمایتی شهرداری تهران از کودکان کار و خیابان

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران جزئیات برنامه‌های شهرداری برای توانمندسازی کودکان کار را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات بسته حمایتی شهرداری تهران از کودکان کار و خیابان

امین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص برنامه‌های شهرداری تهران برای ساماندهی کودکان کار گفت:‌ «بعد از ساماندهی معتادان متجاهر یکی از کارهای ویژه‌‌ای که در حوزه اجتماعی تعریف ‌شده است و باید به آن بپردازیم موضوع کودکان کار است. البته اقداماتی در این حوزه در حال انجام است از جمله حوزه آموزش و حمایت از این کودکان اما کارهای ویژه‌تری قرار است انجام شود و پروژه بعدی شهرداری در حوزه اجتماعی پرداختن به مشکلات کودکان کار است.»

وی ادامه داد: «در ماه‌های گذشته چند مکان را در حوزه توانمندسازی، آموزش، فضاهای رفاهی و اجتماعی برای کودکان کار شناسایی کردیم که در آن آموزش‌های تخصصی به این کودکان داده می‌شود اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که کدام مکان به‌عنوان نقطه اصلی کار انتخاب شود.»

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کودکان کار به آموزش و حمایت بیمه‌ای نیاز دارند، گفت:‌ «مکان‌هایی که پیش‌بینی کرده‌ایم جدا از مدارس کودکان کار است. برخی از این کودکان نمی‌توانند به مدرسه بروند و نمی‌شود برای آنها، ساعت آموزشی در نظر گرفت اما تلاش می‌کنیم در بسته‌های آموزشی بسیار فشرده، آن‌ها را پوشش دهیم تا بتوانند در زمان‌های کوتاه‌تری آموزش‌های پایه و نیاز اصلی‌ خود را برطرف کنند.»

مدتی پیش علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفته بود: ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان، مرحله بعدی اقدامات اجتماعی شهرداری خواهد بود. برای کارآمدی این کودکان جاهای بزرگی در نظر گرفته‌ شده از جمله اینکه ۱۰ هزار متر سوله آماده می‌شود تا بتوانیم چهره شهر را تغییر دهیم. دره فرحزاد نیز در مسیری قرار گرفته است که تبدیل به یک بوستان و بخش سوم بوستان نهج‌البلاغه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار