در دبیرستان شهید هندویان قم برگزار شد

محفل شهدایی گرامیداشت شهید مدافع حرم «کربلایی پور» در آستانه سال نو

قم (پانا) - یادواره شهیدان مهدی هندویان و احسان کربلایی‌پور در آستانه سال نو در دبیرستان دخترانه متوسطه اول شهید هندویان ناحیه 4 قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
محفل شهدایی گرامیداشت شهید مدافع حرم «کربلایی پور» در آستانه سال نو

یادواره شهیدان مهدی هندویان و احسان کربلایی‌پور در آستانه سال نو با حضور مدیرکل آموزش و پرورش قم و خانواده های شهدا در دبیرستان شهید هندویان برگزار شد.

در این مراسم، گروه سرود دخترانه شهید هندویان به اجرای برنامه پرداختند، سپس مراسم با سخنرانی برادر شهید هندویان ادامه یافت.

وی با تاکید بر کسب رتبه‌های علمی و رعایت حجاب اسلامی و همچنین با تشکر از سعیده پریشان، مدیر این واحد آموزشی عنوان کرد: ما هرگز نباید خانواده شهدا را تنها بگذاریم و در هر زمانی باید به دیدار آنها برویم تا احساس تنهایی نکنند و به خانواده شهدا کمال احترام را بگذاریم.

در ادامه، معاون مدرسه خواهر شهید احسان کربلایی‌پور که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده، ضمن بیان ویژگی‌های این شهید بزرگوار، نامه‌ای را که شهید برای فرزندش محسن کربلایی‌پور نوشته بود، قرائت کرد و گفت: این نامه بسیار تاثیرگذار است و توانسته با زبانی کودکانه به فرزندش بیاموزد که اگر اسلام در کار نباشد چه اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: برادر ما از اخلاص عمل بالایی برخوردار بود به گونه‌ای که ما هرگز نفهمیدیم در هوافضای سپاه است و وقتی که از شهادت ایشان اطلاع پیدا کردیم، همگی در تعجب بودیم.

خواهر شهید احسان کربلایی‌پور همچنین به استعداد بالای این شهید اشاره کرد و بیان داشت: شهید توانسته بود در زمان کوتاهی به درجه سرهنگی برسد و همچنین در موضوعات هوافضا هم نقش موثری داشتند.

در انتهای مراسم، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تحقیق در خصوص ویژگی‌ها و شخصیت شهیدان امری ضروری است، دانش‌آموزان را به این امر ترغیب کرده و گفت: ما باید راجع به خصوصیات چنین شهدایی مطالعه کنیم و هر دانش‌آموزی باید چنین کاری بکند و این یکی از امور ضروری است.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس صفایی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار