کاهش خودروهای داخل پارکینگ خودروسازان داخلی

تهران (پانا) - خودروسازهای داخلی کشور اعلام کردند تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ را تا فروردین ماه به ٢٠ هزار خودرو می‌رسانند و بسیاری از آنها فروش رفته است.

کد مطلب: ۱۲۶۴۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش خودروهای داخل پارکینگ خودروسازان داخلی

به گزارش ایرنا، «مهدی خطیبی» مدیرعامل ایران‌خودرو در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از پارکینگ خودروهای ناقص ایران خودرو،عنوان کرد: تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ ایران خودرو که در آبان ماه بیش از ۹۸ هزار دستگاه بود، اکنون به ۶۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسید و تا پایان امسال این آمار به کمتر از ۵۰ هزار دستگاه می رسد.

وی خاطرنشان‌کرد: ایران خودرو بر اساس هشت فرمان رییس جمهوری خود را تطبیق داده و آماده سازی‌های لازم را به این منظور انجام داده است.

خطیبی بیان‌ کرد: سال آینده ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو در این گروه صنعتی تولید خواهد شد که مشتمل بر ۷۲۵ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۵ هزار دستگاه خودروی تجاری خواهد بود.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: گارانتی خودروهای تولیدی این گروه صنعتی از ۲ سال به ٣ سال افزایش یافته و این موضوع به نمایندگی ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: سال آینده دو خودروی پژو ۴۰۵ و سمند تولیدی این شرکت از رده خارج خواهند شد و در این زمینه فقط تعهدات اندکی به شرکت تاکسیرانی باقی مانده است.

خطیبی ادامه داد: میزان تحویل خودروها در این گروه تا پیش از بازدید رئیس جمهور روزانه حدود یک هزار و ۸۰۰ دستگاه بود که پس از دستورات هشت ماده‌ای رئیس‌جمهوری به حدود ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه در روز و در چند روز اخیر به روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه رسید.

مدیرعامل ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: با تامین قطعات مورد نیاز خودروها به‌تدریج تجاری‌سازی شد و فرآیند تحویل در حال انجام است.

همچنین «محمد علی تیموری» مدیرعامل گروه سایپا نیز در این بازدید اظهار کرد: متوسط تحویل خودرو در ۱۰ ماه امسال در سایپا روزانه یک هزار و ۱۰۰دستگاه بود که در دو ماهه پایانی امسال به روزانه یک هزار و ۷۳۰ دستگاه رسید.

وی خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای ناقص در کف پارکینگ از ۸۰ هزار دستگاه در بیست و سوم دی ماه، تا پایان سال به ۴۴ هزار دستگاه خواهد رسید و تا پایان فروردین ماه آینده آن را به ۲۰ هزار دستگاه کاهش خواهیم داد.

تیموری، علت اصلی این مساله و افزایش خودروهای در کف را کمبود ریز تراشه ها و قطعات الکترونیکی عنوان کرد.

مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۴۷ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده است و بالاترین میزان تحویل در بهمن ماه و اسفند ماه بوده است.

وی بیان داشت: از روز ابتدایی کاری سال آینده یعنی چهاردهم فروردین ماه، تولید در سایپا به روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

تیموری تاکید کرد: برای سال آینده تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو از محصولات داخلی و ۵۰ هزار دستگاه سی کی دی کاری پیش بینی شده است.

گفتنی است، در بازدید وزیر صنعت از ایران خودرو، برخی مشتریان حاضر در مرکز آپکو از تحویل دیرهنگام خودروهای خود گلایه داشتنند.

مدیرعامل ایران خودرو، دلیل این مساله را کمبود ریز تراشه ها ناشی از بحران جهانی این محصولات ‌عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار