آیین رونمایی از تابلوی تصاویر «معلمان شهید» ناحیه یک قم برگزار شد

قم (پانا) - آیین رونمایی از تابلوی تصاویر شهدای فرهنگی ناحیه یک آموزش و پرورش قم در آستانه نیمه شعبان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، در سالن همایش شهید مجید عسگری جمکرانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین رونمایی از تابلوی تصاویر «معلمان شهید» ناحیه یک قم برگزار شد

آیین رونمایی از تابلوی تصاویر شهدای فرهنگی ناحیه یک آموزش و پرورش قم به همت ستاد شاهد و امور ایثارگران ناحیه و با حضور خانواده های معظم شهدا در سالن همایش شهید مجید عسگری جمکرانی این ناحیه برگزار شد.
در ابتدای این همایش، «عبدالله صادقخانی» مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قم در سخنانی با تاکید بر نقش الگویی دانش آموزان برای شهدا، عنوان کرد: شایسته است به صورت چهره به چهره و با هر روشی که مقدور است، اهداف و آرمان شهدا برای دانش آموزان تبیین شود.
وی با اشاره به مفاد و جهت گیری سند تحول، خاطرنشان کرد: باید هم اندیشی کنیم تا بهترین و ماندگارترین راه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانش آموزان طراحی و انتخاب و عملیاتی شود.
صادقخانی همچنین تلاش برای گسترش روحیه ایثار و مقاومت را نیازمند اقدام جهادی دانست و گفت: جهاد تبیین در کلام رهبر معظم انقلاب، نوعی تلاش مجاهدانه در برابر تعارض دشمن برای بازگویی حقایق است وگرنه هر تلاشی، جهاد محسوب نمی شود.
در همایش فوق، «مهدی شکارچی» از بازنشستگان آموزش و پرورش که در سال های دفاع مقدس، در سمت های اجرایی در دانشسرای کهک و مدارس قم اشتغال به خدمت داشته است، خاطرات ویژه ای را از رفتار، منش و سخنان شهدای فرهنگی استان بازگو کرد.
وی همچنین مطالعه کتاب هایی همچون «از چیزی نمی ترسیدم» درباره شهید سلیمانی و «حسین پسر غلامحسین» را مورد تاکید قرار داد.
در این همایش کلیپی از عرض سلام و ارادت به حرم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و نیز کلیپی از زندگینامه شهدای فرهنگی با صدای مسئولان و کارشناسان اداره ناحیه یک پخش شد و سپس قاب تصاویر شهدای فرهنگی ناحیه همراه با معرفی مختصری از زندگی و شهادت آنان، به خانواده های معظم شان اهدا گردید.
همچنین از کارکنان اداره و برادران شهدای والامقام «نورموسوی»، «بشیری»، «سواری» و «صادقخانی»، و «مجتبی عابدی» فرزند شهید عابدی و جانبازان فرهنگی شاغل در اداره به نام های یحیی احمدخانی، علی مصباح، حسین خادمی و مصطفی شفیعی و نیز اسماعیلی و علیرضا سقایی فرماندهان حوزه یک بسیج دانش آموزی خواهران و برادران ناحیه و بسیجیان فعال در برگزاری یادواره های شهدای مدارس، با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.
در مراسم فوق «علی اکبر خوشگفتار مقدم» رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم، «عبداللهی» کارشناس ستاد شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان قم، معاونان و کارشناسان اداره ناحیه یک، «حسین مسعودزاده» کارشناس مسئول ستاد شاهد و امور ایثارگران ناحیه و مسئولانی از سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی حضور داشتند.
نام شهیدان گرانقدر علی بیطرفان، مجید عسگری جمکرانی، علی محمد بیان، قریب رضا اکبری، محمد حسین چاووشی قمی، ابراهیم ابراهیمی ترک، عباس زرگری، محمد خلج امیرحسینی، رضا عاشقی، حمید صادقی، ابوالفضل بی تا، اکبر شیرازی، تقی فراتی و قاسم حمیدی در زمره شهدای فرهنگی ناحیه یک آموزش و پرورش قم می درخشد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار