در راستای اجرای فعالیت‌های مدیریت و راهبری طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

طرح ایران‌مهارت در دوره اول متوسطه دبیرستان گشتاسب اجرا شد

تهران (پانا) - در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و مهارت‌آموزی و کیفیت‌بخشی به آموزش دروس کار، فناوری، فرهنگ و هنر و همچنین کسب حداقل یک مهارت توسط دانش آموزان، نمایشگاهی از دست‌سازه‌های دانش‌آموزان پایه هفتم دبیرستان متوسطه دوره اول گشتاسب برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح ایران‌مهارت در دوره اول متوسطه دبیرستان گشتاسب اجرا شد

حمید ضیاءپور؛ سرپرست آموزش وپرورش منطقه 6 از نمایشگاه دبیرستان گشتاسب بازدید کرد. ضیاءپور ضمن بازدید از نمایشگاه کسب و کار و تولید دانش آموزان گفت: اجرای طرح ایران مهارت در بین دانش آموزان و شناسایی استعدادهای آنها می‌تواند سرآغازی برای رواج مهارت‌آموزی به جای مدرک گرایی در بین دانش آموزان باشد و سرمایه هر کشوری نیروهای انسانی جوان آن است که کمک به شکوفایی استعدادهای این سرمایه های عظیم نیازمند همت والای مسئولین حوزه تعلیم و تربیت است و فرآیند مهارت آموزی و هویت بخشی، دانش آموزان توانمند و تلاشگر را به سوی رقابتی مثبت و سالم سوق می دهد.

وی در ادامه افزود: هر انسانی باید برای خودش هدف داشته باشد. خداوند، انسان را با دو فلسفه آفریده است که شامل: عبادت خداوند و آبادی سرزمین است.

سرپرست آموزش وپرورش منطقه 6 اضافه کرد: چه کسی می تواند سرزمین خود را آباد کند؟ کسی که انسانی با هویت و توسعه یافته باشد. انسانی با اخلاق که به حقوق شهروندی خودش آشنا و به حقوق شهروندی دیگران احترام بگذارد و به حق‌الناس توجه کند، فردی با این ویژگی می‌تواند انسان موفق باشد.

وی خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: اگر فردی هویت ایرانی و اسلامی اش را فراموش کند، نمی‌تواند به جامعه کمک کند. ایران کشوری است که چند هزار سال قدمت و تمدن دارد. تاریخ این کشور را بخوانید که تاریخ پرافتخاری داشتیم و شخصیت های بی نظیری قبل و بعد از اسلام در این کشور بوده اند که هرکدام از آنها می‌توانند برای ما الگو باشند.

ضیاء پور در جمع دانش آموزان گفت: من در نمایشگاه امروز بحث زیباشناسی قید شده در سند تحول بنیادین را دیدم. آیات قرآنی که توسط دانش آموز تلاوت شد، مربوط به بحث انسان سازی است در نتیجه تحقق ارزش ها و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه شما در ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

در پایان این مراسم سرپرست آموزش وپرورش منطقه در جمع همکاران حضور یافت و از تلاش‌های صادقانه معلمان و مدیریت دبیرستان قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار