حسرت تاریخی استقلالی‌ها در دربی

این شاهکار فقط مخصوص پرسپولیسی‌هاست

تهران (پانا) - در تاریخ دربی شهر تهران، یک اتفاق خاص وجود دارد که تا به امروز هیچ بازیکنی با پیراهن استقلال نتوانسته است به آن دست یابد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حسرت تاریخی استقلالی‌ها در دربی

با نگاهی به دیدارهای برگزار شده پرسپولیس و استقلال در دربی پایتخت، می‌توان یک اتفاق مهم در تاریخ دربی‌ها را دید که در آن ردی از بازیکنان استقلال نیست و دو پرسپولیسی به تنهایی زمینه‌ساز این اتفاق خاص بوده‌اند.

در دیدارهای برگزار شده تنها 2 بازیکن توانسته‌اند سه بار در یک بازی گلزنی کنند و یا به عبارت فوتبالی‌ها هت‌تریک کنند که هر دو بازیکن از پرسپولیس هستند. همایون بهزادی در دربی مشهور 6 بر صفر و ایمون زیاد در بازگشت رویایی پرسپولیس در بهمن 1390 تنها بازیکن‌هایی هستند که توانستند در دربی هت‌تریک کنند و طعم شیرین زدن سه گل در دربی را بچشند.

اما در تاریخ دیدارهای دربی ده بازیکن موفق به دبل در یک بازی یا همان به ثمر رساندن دو گل شده‌اند که باز هم در این زمینه برتری با پرسپولیس است. «علی جباری، غلامحسین مظلومی، مجتبی جباری و امیر ارسلان مطهری» تنها استقلالی‌هایی هستند که دبل کرده‌اند و در مقابل این بازیکنان پرسپولیس هم موفق به دبل در دربی شده‌اند : «حسین کلانی، ایرج سلیمانی، صفر ابرانپاک، شاهرخ بیانی، هادی نوروزی و مهدی طارمی»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار