عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

جزئیات اقدامات و برنامه‌های قوه مقننه برای حمایت از رسانه‌ها و مطبوعات

راستینه: کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش می‌کند تا فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی از حداقل‌های حمایتی برخوردار شوند

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها و مطبوعات نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند، گفت کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش می‌کند تا فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی از حداقل‌های حمایتی برخوردار شوند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اقدامات و برنامه‌های قوه مقننه برای حمایت از رسانه‌ها و مطبوعات

احمد راستیه در گفت‌وگو با پانا در خصوص معافیت مالیاتی مطبوعات در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: «کمیسیون فرهنگی از سال گذشته چند کار را در دستور کار خود قرار داده بود؛ متأسفانه با توجه به فشارهای اقتصادی که به حوزه رسانه و مطبوعات وارد شده است، بسیاری از مطبوعات ما دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند لذا برای چاپ آگهی و تبلیغات که بخش اعظمی از درآمدهای نوشتاری و روزنامه‌های ما را تشکیل می‌دهد، طبیعتاً محدودیت‌هایی وجود داشت. خوشبختانه با مصوبه اخیر مجلس تمامی تبلیغات و آگهی‌های تبلیغاتی در روزنامه‌ها از مالیات معاف شدند.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: «این یعنی یک اشتیاق مضاعف‌تری برای شرکت‌های تولیدی ایجاد خواهد شد، برای اینکه بتوانند تبلیغاتشان را در روزنامه‌ها بازنشر کنند و این درآمد خوبی برای روزنامه ایجاد خواهد کرد. البته ما معتقدیم که بخش رسانه و مطبوعات نیازمند حمایت‌های بیشتری است. در بحث بیمه مطبوعات در بحث حمایت‌های ویژه بیمه‌ای از فعالان رسانه‌ای موضوعاتی است که ما باید پیگیری کنیم و در قالب قانون از اهالی رسانه حمایت کنیم.»

وی بیان کرد: «خوشبختانه از سال گذشته صندوق حمایت از فعالان هنری و رسانه‌ای شکل گرفته است. سال گذشته برخی از فعالان هنری و رسانه‌ای از محل بیمه‌ای بهره‌مند شدند. طبیعتاً‌ امسال نیز در کمیسیون به این سمت حرکت می‌کنیم تا فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی از حداقل‌های حمایتی برخوردار شوند.»

لازم به ذکر است، ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، از موافقت اعضای این کمیسیون با الحاق یک بند به تبصره ۹ این لایحه خبر داد و گفت: به موجب این مصوبه، نشریات و مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف شدند. براین اساس، تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات در سال ۱۴۰۱ مشمول جز (۳) بند ( ب) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار