میکائیل باقری:

۵٠ درصد توان مدیران دارالقرآن‌ها باید صرف امور مربوط به حفظ قرآن شود

تهران(پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص داشتن ١٠ میلیون حافظ قرآن در کشور بر اختصاص ۵٠ درصد توان مدیران دارالقرآن‌ها بر امور مربوط به حفظ قرآن تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
۵٠ درصد توان مدیران دارالقرآن‌ها باید صرف امور مربوط به حفظ قرآن شود

هم اندیشی مدیران دارالقرآن الکریم معین حفظ قرآن با حضور میکائیل باقری؛ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در این نشست میکائیل باقری، با اشاره به اینکه روخوانی قرآن مقدمه ای است برای سطوح بالاتر اما بنا نیست عمده زمان و مکان دارالقرآن را به روخوانی اختصاص داد، تاکید کرد: حداقل ۵٠ درصد توان مدیران باید صرف امور مربوط به حفظ قرآن شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار سال ١٣٩٧ تعداد حافظان قرآن در کشور یک میلیون و ١٢ هزار نفر اعلام شده که ٩٣٧ هزار نفر آنها دانش آموزان و فرهنگیان بوده اند؛ نقش آموزش و پرورش را در این زمینه مهم برشمرد.

برای تربیت حافظان قرآن باید کار جهادی انجام شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به داشتن ١٠ میلیون حافظ قرآن در کشور افزود: اهمیت حفظ قرآن همیشه در کلام ایشان مشهود است، بنابراین برای تحقق این امر؛ باید نقش آموزش و پرورش پررنگ باشد و با کار جهادی که عامل اصلی اثربخشی و نتیجه بخشی است در تربیت ١٠ میلیون حافظ قرآن پیشگام باشد.

باقری ضمن تاکید بر اقدام جهادی خاطرنشان کرد: در حوزه دارالقرآن ها باید بازوانی در استان ها باشند که انقلابی و جهادی وارد کار شوند تا هدف بزرگ تربیت حافظ قرآن را تحقق بخشند و با برگزاری جلسه همفکری و توجیهی برای مدیران دارالقرآن استان خود؛ زمینه های لازم را برای جذب دانش آموزان در زمینه حفظ فراهم کنند.

وی خطاب به حضار افزود: یکی از مسیرهای تضمین شده عاقبت بخیری، همین تلاش برای تحقق اهداف قرآنی است و ما به کمک مدیران دارالقرآن های کشور می بایست به روشی برای سرعت بخشیدن به افزایش تعداد حافظان دست یابیم.

باقری در ادامه یادآور شد: تاکنون با شش نهاد رسمی مربوط به حفظ قرآن تعاملاتی داشته ایم و مقرر شده که از ظرفیت های همه این نهادها در آموزش و پرورش بهره مند شویم و به امید خدا آغاز فعالیت های مربوط به حفظ، از اول خرداد و همزمان با فعالیت های تابستانی خواهد بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز ضمن توضیحاتی در خصوص مدارس قرآن عمومی و تخصصی و شیوه نامه تاسیس مدارس قرآنی غیردولتی؛ برگزاری مسابقات حفظ ویژه ۵، ١٠ و ٢٠ جزء قرآن را نیز از فعالیت های دارالقرآن ها دانست و در خصوص ۵ برنامه اصلی در دست انجام حوزه قرآن، عترت و نماز گفت: طرح های حافظ یار و طراحی نشان های قرآنی برای درجات حافظان قرآن از جمله آنها بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار