معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش:

قرآن کریم منبع مسلمانان برای آگاهی کامل از امر جهاد است

کهریزک (پانا) - معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در جلسه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد قرآن کریم منبع ما مسلمانان برای آگاهی کامل از امر جهاد است.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کریم منبع مسلمانان برای آگاهی کامل از امر جهاد است

حجت الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم پیرامون روشنگری دستاوردهای انقلاب اسلامی و افشاگری برنامه‌های ترکیبی دشمنان بیان کرد: دو کلید واژه در بیانیه گام دوم قابل اهمیت هستند، یعنی کلید اساسی قفل‌ها در مدیریت کشور و همچنین نیاز اصلی جامعه امروز ما، عبارتند از معنویت و اخلاق؛ باید به گونه‌ای بیان شود که دشمنان با امپراطوری رسانه‌ای خود آدرس غلط به مسئولان و مدیران و مردم دلیر تزریق نکنند و با شیطان صفتی و خوی استکباری خود جوانان را به طرح و برنامه پیچیده ناامیدی و بد‌بینی از آینده انقلاب اسلامی دچار نکنند و ظهور خورشید ولایت عظمی را با تاخیر مواجه نسازند.

درودی در ادامه گفت : معنای واقعی جهاد که در قرآن کریم با عبارت «جاهدوا فی سبیل‌الله» به آن اشاره شده است منبع ما مسلمانان برای آگاهی کامل از امر جهاد است، که خارج از فهم و درک در برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت دشمن است؛ و به همین سبب واژه جهاد در کتب درسی و ادبیات مسلمانان برای استکبار جهانی شکنجه‌آور و تحقیرآمیز است.

وی افزود: در جهاد دشمن باید دیده شود؛ ما دشمن درونی داریم اگر که دشمن خود را از مبدأ نشناسیم همیشه در پی جهاد برونی هستیم و از دشمن درونی خود غافل می‌شویم؛ در حالی که قرآن جهاد حقیقی را از درون به برون معرفی می‌کند. از همین رو برای پیروزی مستمر بر دشمن باید نفس خویش را تحت حمایت دستورات وحی و الگوی انسانی کامل قرار داد تا اینکه با اراده‌ قوی، عقل و تفکر سلیم خویش همچنین جامعه را به سوی تمدن نوین اسلامی توسعه و تعمیم دهیم و عیوب ساختاری در اقتصاد و مدیریت‌های ضعیف و ناکارآمد را بصورت جهادی با استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی چاره‌سازی و چالش‌ها و مشکلات پیش رو را به فرصت‌های انقلابی تبدیل کرد.

همچنین در لین جلسه، زهرا بی‌پروا معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کهریزک ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به بیانه صادر شده از سوی رهبر انقلاب اسلام بیان کرد: در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر شد که خطاب به جوانان مملکت است، که باید به دستاوردهای چهل ساله‌ی انقلاب اسلامی و به چشم اندازهای آینده انقلاب از بعد علم پژوهش، معنویت اخلاقی و عدالت مبارزه با فساد توجه داشته باشند و در این راستا تلاش و حرکت داشته باشند.

بی‌پروا همچنین به هفت موضوع بیانیه گام دوم انقلاب که شامل علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی است، اشاره کرد.

در این جلسه بی‌پروا از میزبانی مدیریت دبیرستان نمونه دولتی شهیدی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار