حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا

به یحیی گل محمدی توصیه می‌کنم در دربی ریسک‌پذیر باشد

استقلال برنده دربی شود شانس قهرمانی پرسپولیس از دست خواهد رفت

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است برای برنده شدن در دربی شهر تهران سرمربی‌ها باید قدرت ریسک‌پذیری بالایی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
به یحیی گل محمدی توصیه می‌کنم در دربی ریسک‌پذیر باشد

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت پرسپولیس در آستانه دربی شماره 98 شهر تهران گفت: « نگاه پرسپولیس به این بازی به چهار دلیل تفاوت دارد. دلیل اول این است که باید دربی را ببرد زیرا هواداران انتظار برد این بازی را دارند. دوم اینکه با توجه به شرایط جدول این بازی شش امتیازی است. سوم اینکه مساوی در این دربی به در پرسپولیس نخواهد خورد و چهارم اینکه برای قهرمانی باید سه امتیاز این بازی را بگیرد. این چهار آیتم مهم است اما اینکه با چه سبکی بازی کند، چقدر ریسک کند، از چه بازیکن‌هایی استفاده کند و چه شرایط روحی و روانی بر تیم حاکم باشد؛ همه فاکتورهایی است که کنار هم قرار خواهد گرفت تا وضعیت تیم را مشخص کند. هر کدام از این فاکتورها ایراد داشته باشد کار ایراد پیدا خواهد کرد و درصد موفقیت پایین می‌آید.»

وی در واکنش به ریسک‌پذیری یحیی گل محمدی در این بازی گفت: « به یحیی توصیه می‌کنم که ریسک‌پذیر باشد، البته ریسک باید منطقی و با برنامه باشد تا برنامه‌های تاکتیکی خوب پیاده شود. اگر یحیی این بازی را برنده نشود مطمئن باشید که شانس قهرمانی از دست پرسپولیس خواهد رفت، موقعی می‌تواند به قهرمانی فکر کند که سه امتیاز این بازی را در اختیار داشته باشد و باز هم می‌گویم لازمه بدست آوردن برد در دربی ریسک‌پذیری است.»

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره وضعیت مهاجمان این تیم گفت و انتقاد از یحیی گل محمدی بابت استفاده از یک مهاجم در ترکیب پرسپولیس، گفت: « در استفاده از مهاجم چند فاکتور مهم است، اول اینکه باید ببینید بازیکن خارجی پرسپولیس چقدر با کیفیت است، بحث دوم آمادگی هافبک‌هاست و بحث دیگر این است که کدام مهاجم آماده است که بتواند فیکس باشد. این موضوع به تمرینات تیم برمی‌گردد که براساس آن باید ترکیب انتخاب شود. ما در تمرین نبوده‌ایم و کادر فنی وضعیت را بهتر می‌داند اما موجودی پرسپولیس همین سه مهاجم است و اینجاست که ضریب هوشی بالای یک سرمربی نشان داده می‌شود که از موجودی خودش به چه شکل استفاده کند.»

درخشان درباره تغییرات پیاپی خط دفاعی پرسپولیس در دیدارهای اخیر و استفاده از مدافع تاجیکستانی در قلب خط دفاع گفت: «این تغییرات اصلا خوب نیست و به تیم ضربه خواهد زد. به نظرم حضور سید جلال حسینی در این بازی کمک بزرگی برای پرسپولیس خواهد بود و فکر می‌کنم در این بازی حضور داشته باشد. شما در این بازی بزرگ نمی‌تواند خط دفاع خود را به دو بازیکن جوان بدهید.»

وی در ارزیابی از عملکرد شرزود تمیروف مهاجم ازبکستانی و جدید پرسپولیس گفت: « فعلا چیزی از او ندیده‌ایم، چیزی که تا الان دیده‌ایم این است که بازیکنی درگیر شونده و دونده است اما هنوز خصوصیات تکنیکی او را ندیده‌ایم و نتوانسته‌ایم ضریب هوشی او را ارزیابی کنیم. تا الان فاکتور دوندگی و جنگندگی خودش را نشان داده است.»

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره انتخاب دروازه‌بان پرسپولیس برای این بازی و وضعیت روحی حامد لک گفت: «شک نکنید که حامد لک گلر پرسپولیس در دربی خواهد بود اما وظیفه کادر فنی است که او را نظر روحی و روانی آماده کند. این چند وقت خیلی تحت فشار بوده چون در تیمی بزرگ بازی می‌کند و شما وقتی در تیمی بزرگ بازی می‌کنید حق اشتباه کردن ندارد، اما در هر صورت کادر فنی باید او را آماده حضور در این بازی کند.»

درخشان پیش‌بینی‌اش از دربی را اینگونه بیان کرد. « با احترامی که برای استقلال قائل هستم و این تیم را در فصل جاری تیمی خوب می‌دانم اما با فاکتورهایی که گفتم فکر می‌کنم پرسپولیس برنده این دربی خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار