مدیر یک مدرسه در رودهن:

حضور دانش‌آموز در مدرسه، نبض فعالیت موثر و کارآمد است

رودهن (پانا) - مدیر مدرسه ابن سینا آموزش و پرورش رودهن، حضور دانش‌آموزان در مدرسه را نبض فعالیت موثر و کارآمد دانست و گفت آموزش مجازی آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدنه سیستم‌تعلیم و تربیت در آینده وارد خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموز در مدرسه، نبض فعالیت موثر و کارآمد است

مرتضی نادری، مدیر دبیرستان ابن سینا آموزش و پرورش رودهن پیرامون افت تحصیلی دانش‌آموزان و مزیت آموزش حضوری در گفت وگو با پانا بیان کرد: «دانش‌آموزان در این دوران متحمل آسیب‌های زیادی به لحاظ درسی شدند که بسیار در عملکرد تحصیلی‌‌شان در آینده هم تاثیرگذار خواهد بود. در این میان در دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم این تاثیرات بسیار محسوس‌تر و سرنوشت‌سازتر به چشم‌ می‌آید، چرا که بازخورد دوران تحصیلی‌شان در کنکور به نمایش در‌خواهد آمد.»

وی افزود: «سه سال متوسطه دوم در واقع سال‌های طلایی تحصیلی برای دانش‌آموزان در سیستم‌ تعلیم و تربیت ایران محسوب می‌شود و دقیقا قسمت اعظم این سه سال در دوران کرونا و آموزش‌های مجازی به ناچار گذشت و دانش‌آموزان بسیاری از مهارت‌های آموختن و یادگیری را نتوانستند دریافت کنند و خود را برای کنکور مثل دانش‌آموزان در سال‌های قبل کرونا آماده کنند.»

دستاورد‌های منفی آموزش مجازی بررسی‌های اصولی می‌خواهد

نادری اظهار کرد: «حضور دانش‌آموز در مدرسه، ضمن ارتباط با دیگر دانش‌آموزان، تشویق و مزیت رقابتی برای موفقیت بیشتر بین‌شان، یادگیری دروس را بسیار موفقیت‌آمیزتر و بهتر جلو می‌برد و جدی‌تر از طرف دانش‌آموزان پیگیری می‌شود، پدیده‌هایی چون درس‌گریزی، تقلب، یادگیری‌های سطحی و گذری، درک نادرست و ناکامل دروس و عدم حل تمرین‌ها و پیگیری آموزش‌ها از طرف دانش‌آموز، دریافت بازخورد‌های کم برای معلم و بسیاری موارد دیگر که از دستاوردهای منفی آموزش مجازی و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس بود و بی‌شک نیازمند بررسی‌های اصولی و کارشناسانه مسئولان آموزش و پرورش در آینده برای عبور از این چالش‌ها، خواهد بود.»

مدیر مدرسه ابن سینا رودهن، در ادامه اذعان کرد: «این مدرسه پرجمعیت‌ترین مدرسه متوسطه دوم در رودهن است و از آغاز به کار حضوری بودن مدارس در آبان ماه تلاش شد با برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان‌یافته، فعالیت‌های آموزشی مدرسه به گونه ای ترتیب داده شود که ضمن رعایت کامل پروتکل‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، سهمیه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور نوبتی در مدرسه، زمینه‌ها و بسترهایی برای آموزش‌های بهتر و ایجاد روحیه نشاط، صمیمیت و همت بین دانش‌آموزان، فراهم شود تا کیفیت آموزش را در مدرسه بتوانیم ارتقا دهیم.»

تعطیلات نوروز فرصتی برای جبران عقب‌ماندگی‌های درسی است

نادری تاکید کرد: «تعطیلات عید نوروز فرصت خوبی است تا دانش‌آموزان با وجود تمام کمبود‌ها ضمن انجام سرگرمی‌ها و تفریحات، از دروس خود غافل نشوند و طبق یک برنامه عملیاتی و مدون برنامه‌ریزی انجام دهند تا عقب افتادگی‌های درسی خود را جبران کنند، ضمن اینکه دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم هم می‌توانند از وقت باقی مانده نهایت استفاده را ببرند و تعطیلات عید را برای خود تبدیل به فرصت طلایی برای موفقیت در کنکور کنند.»

وی گفت: «شورای مدرسه در راستای کاهش هرچه بیشتر آسیب‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان، مرتب در حال پیگیری و برگزاری‌کارگاه‌های یادگیری موثر در دروس مختلف برای آنان است. ضمن این‌که دبیران هم در کارگاه‌های آموزشی و تخصصی شرکت می‌کنند تا فعالیت‌های تدریس‌شان به روز و استاندارد در جریان باشد.»

مرتضی نادری تصریح کرد: «مدرسه ابن‌سینا در منطقه به لحاظ نتایج کنکور همیشه در سال‌های اخیر سرآمد بوده است و کلیه عوامل در مدرسه در تلاش هستند علاوه بر دانش‌آموزان کنکوری، دیگر دانش‌آموزان‌مان در پایه‌های دهم و یازدهم موفق شوند و با راندمان بالا پیش بروند و برنامه‌های یادگیری‌شان اصولی و عمیق در جریان باشد تا طبق یک برنامه بلندمدت آنها نیز در کنکور موفق عمل کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: محمد یاسین تاج‌آباد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار