در گفت‌وگو با پانا بررسی شد

از حضور «زن پدر» در جشنواره فیلم کوتاه لندن تا امید به حضور در جشنواره کن

محمد سلیمانیان: «زن پدر» با ایده‌ای از زندگی خصوصی‌‎‌ام شکل گرفت

تهران (پانا) - محمد سلیمانیان طراح و بازیگر فیلم مستند کوتاه «زن پدر» می‌گوید با وجود سختی‌های بسیار درون خانوادگی‌اش، دوست داشته است این کار ساخته شود.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
از حضور «زن پدر» در جشنواره فیلم کوتاه لندن تا امید به حضور در جشنواره کن

محمد سلیمانیان بازیگر فیلم مستند کوتاه «زن پدر» درباره حضور در این فیلم به پانا گفت: «به خاطر شرایط خانوادگی که در آن بزرگ شدم و چون پدر و مادرم از هم جدا بودند، می‌خواستم پدرم را از تنهایی در بیاورم. در همین فکرها بودم که با آقای مرتضی فرهادنیا به واسطه دانشگاه آشنا شدم.»

وی بیان کرد: «وقتی ایده «از تنهایی درآوردن پدرم» به ذهنم آمد، با او در میان گذاشتم و او هم گفت که می‌توانیم از این ایده یک فیلم مستند بسازیم و من هم از آن استقبال کردم.»

سلیمانیان درباره اینکه چقدر با ساخت چنین فیلمی موافق بوده است، گفت: «پیشنهاد اولیه و ایده این فیلم از خودم بود که زندگی خصوصی و خانوادگی خودم را نیز شامل می‌شد، بنابراین با وجود سختی‌های بسیار درون خانوادگی دوست داشتم این کار ساخته شود و خیلی خوشحالم که ساخته شد.»

وی همچنین با اشاره به حضور موفق فیلم کوتاه مستند «زن پدر» در جشنواره‌های داخلی و خارجی، بیان کرد: «اولین حضور بین المللی «زن پدر» در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بود و سپس به هجدهمین دروه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لندن راه یافت که بسیار جای خوشحالی دارد. هم اکنون فیلم به جشنواره فیلم کوتاه کن معرفی شده است و منتظر نتیجه آن هستیم.»

پیش از این نیز، مرتضی فرهادنیا کارگردان فیلم مستند «زن پدر» درباره ساختار این مستند طی یک مصاحبه با عنوان «ارتش یک نفره برای ساخت یک مستند» به پانا گفته بود: «من زاویه دید خودم را در این مستند شریک نکرده‌ام و تنها به روایت آنچه که اتفاق افتاده است، پرداختم در واقع دخالتی در اتفاقات رخ داده نداشتیم و از منظر انسان‌گرایانه به سوژه پرداختیم. برای یکی از دوستانم اتفاقی مشابه همین موضوع رخ داده بود، او این موضوع را با من در میان گذاشت و پیشنهاد داد که چنین مستندی بسازم. درواقع جرقه ساختن‌اش را در ذهن من زد تا بتوانیم از دل آن یک فیلم بسازیم.»

این کارگردان همچنین گفت: «این فیلم به صورت مستقل ساخته شده و از سوی هیچ نهاد و ارگانی حمایتی از آن صورت نگرفته، نکته مهم این است که همه مراحل فیلم توسط خودم انجام شد و هم فیلمبرداری، هم کارگردانی و هم صداگذاری را خودم برعهده داشتم. در واقع یک ارتش یک نفره این فیلم را ساخت.»

مستند کوتاه «زن پدر» که بر اساس طرحى از محمد سلیمانیان است، روایتگر داستان زندگی پسری است که به خواسته مادرش می‌خواهد برای پدرش زنی بگیرد. صادق سلیمانیان، محمد سلیمانیان، آذر سلیمانیان، لیلا ابوالفتحى، ابراهیم احمدوند، حامد عزیزیان، علی ترکاشوند، ابراهیم خزایی و محمد خزلی بازیگران این فیلم هستند.

فهرست عوامل «زن پدر» عبارت است از: تهیه کننده، کارگردان، فیلمبردار و صدابردار: مرتضی فرهادنیا، صداگذار: آرش قاسمى، تدوین: مهدى نیازى، تصحیح رنگ: فربد جلالى، جلوه های ویژه بصری: شهاب مهرپرور، عکاس: محمد سلیمانیان، طراح لوگو: نیلوفر مقیمى، مترجم: امیرعلى یوسفى، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلى، سرمایه گذاران: مرتضى فرهادنیا و محمد سلیمانیان.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار