کریمیان بر تحقق عدالت آموزشی، ورزشی و تربیتی تاکید کرد

تهران (پانا) - در راستای اجرای برنامه‌های تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی مطابق با سند تحول بنیادین، تفاهم‌نامه همکاری مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کریمیان بر تحقق عدالت آموزشی، ورزشی و تربیتی  تاکید کرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران؛ در راستای اجرای برنامه های تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی؛ مطابق با سند تحول بنیادین، جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت برگزار شد.
در این جلسه که در راستای تبیین سیاست‌ها، تعیین بودجه، طراحی، متناسب سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای ورزشی دانش‌آموزی متناسب با نیازها و شاخص ها برگزار شد؛ علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به این که آموزش‌و‌پرورش شهر تهران؛ با مجموع 427 فضای روباز و سرپوشیده ورزشی تحت پوشش خود دارای سرانه ورزشی 0/2 متر مربع، در جایگاه بیست و ششم کشور قرار گرفته است و باید این جایگاه در حد شهروندان، دانش آموزان و فرهنگیان ارتقاء یابد اظهار کرد: تمام تلاش خود را در راستای گسترش و تحقق برنامه ها و طرح های عدالت محور آموزشی، ورزشی و تربیتی و انعقاد و اجرایی کردن تفاهم‌نامه های لازم برای نیل به اهداف عالی تعلیم و تربیت معطوف خواهیم کرد.

صادق ستاری فرد؛ معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب جهت کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و با اشاره به اینکه سرانه ورزشی کشور در حال حاضر 0/3 متر مربع است؛ گفت: با تلاش همکاران خدوم و به فضل خدای متعال؛ برای اولین بار از اعتبارات هدفمندی یارانه ها در حوزه تربیت بدنی و سلامت، تلاش داریم با هزینه کردهای مشارکتی شهرداری ها، نوسازی مدارس، ادارات کل و ... نابرابری و ضعف عدالت ورزشی و تربیتی را حتی الامکان به برابری مطلوب تبدیل کنیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: با رویکرد طراحی، بهسازی و متناسب سازی فضاها و اماکن ورزشی؛ تفاهم نامه همکاری تنظیم کرده و تلاش می‌کنیم که تا سال آینده نتایج این تفاهم در ورزش دانش آموزی خود را نمایان کند.
در ادامه جلسه حسن محمدی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران نیز با ارائه گزارشی از فضاهای شناسایی شده در مناطق نوزده گانه، لیستی از فضاهای با قابلیت ایجاد زمین چمن مصنوعی، زمین فوتبال ساحلی و سالن های ورزشی با سازه سبک در مدارس را ارائه کرد و با تشریح شرایط ویژه آب و هوایی تهران؛ به دلایل آلودگی مکرر هوا در طول سال تحصیلی؛ خواستار احداث سالن های ورزشی درون مدرسه ای بیشتری در مدارس شد.
در پایان مقرر شد فضاهای شناسایی شده با اعتبارات اختصاص یافته مربوطه تا پایان شهریور 1401 به بهره برداری برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار