احمدجمشیدیان در گفت‌وگو با پانا؛

دربی ۹۸ تکلیف قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند

لیگ برتر ایران تک قطبی‌ نیست و هفته‌های آینده جذاب‌تر می‌شود

تهران (پانا) - بازیکن سابق استقلال معتقد است شهرآورد روز پنج شنبه تکلیف قهرمان لیگ بیست و یکم را مشخص می کند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دربی ۹۸ تکلیف قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند

احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اختلاف امتیاز استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی اظهار داشت: «دو هفته اخیر قبل از دربی خیلی اهمیت داشت. بازی استقلال روی کاغذ سخت‌تر بود. آنها با گل گهر و صنعت نفت بازی داشتند و پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند، گل گهر با برد احتمالی‌اش ترمز استقلال را بکشد و خودشان بتوانند نفت آبادان و مسجدسلیمان را شکست بدهند. اما دقیقا برعکس اتفاق افتاد. پرسپولیس مقابل تیم منصوریان شکست غیرمنتظره‌ای داشت اما استقلال با اینکه موقعیت‌های زیادی به گل گهر داد اما در نهایت 3 امتیاز ارزشمندی گرفت که در هفته‌های پایانی اهمیتش مشخص می‌شود. پرسپولیس با بهترین صنعت نفت این فصل روبرو شد و روی اشتباه فردی گل خورد. هرچند بازی خیلی روان و هجومی انجام داد اما موفق به کسب پیروزی نشد. تنها استقلال و سپاهان بردند. شما شک نکنید سپاهان با اینکه شانس قهرمانی‌اش خیلی کم است اما برای اعاده حیثیت هفته‌های باقی مانده را بازی می‌کند. به خصوص اینکه با هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی دارد. این لیگ تک قطبی نیست و هفته‌های آینده جذاب‌تر هم می‌شود.»

وی افزود: «دربی روز پنج‌شنبه بدون شک یکی از حساس‌ترین بازی‌های این دو تیم خواهد بود. این بازی تکلیف قهرمانی را مشخص می‌کند. اما استقلال دست بالا را در این بازی دارد چرا که اختلاف 6 امتیازی باعث شده با خیال راحت وارد میدان شود. این پرسپولیس است که به برد نیاز دارد و بدون شک اگر قهرمانی می‌خواهد باید بازی مستقیم با استقلال را ببرد. اما تیم صدرنشین با یک مساوی هم می‌تواند به نتیجه دلخواه برسد. اگر استقلال برنده شود که کار را تمام می‌کند اما اگر ببازد، خیلی کارش سخت‌تر می‌شود و در ادامه باید دید چه واکنشی نشان خواهد داد. سپاهان، مس، فولاد، پیکان هم تیم‌هایی هستند که باید با استقلال بازی کنند و می‌توانند سد راه استقلال شوند. اما همه چیز دست استقلال است و اگر بتوانند تک تک این بازی‌ها را موفق شوند، بدون شک قهرمان خواهند شد. بدون شک این امتیازگیری استقلال در ادامه لیگ شکسته می‌شود. سپاهان می‌خواهد شخصیتش را نشان دهد و پا پس نمی‌کشد به خصوص مقابل سرخابی‌ها»

بازیکن اسبق استقلال تصریح کرد: «در این 22 هفته‌ دیدیم استقلال اصلا بی محابا حمله نکرده است. سیستمش دفاع متمرکز، ضدحمله و ضربات ایستگاهی بوده است. بیشتر روی گل نخوردن و بعد استفاده از ضد حمله تمرکز کرده‌اند. تا اینجا لیگ یک بار هم اتفاق نیفتاده که استقلال از تیمی عقب بیفتد تا ببینیم واکنش این تیم بعد از خوردن گل چه خواهد بود. هنوز 8 هفته باقی مانده و 24 امتیاز واقعا زیاد و به راحتی قابل جبران است. خیلی از اتفاقات در ادامه لیگ رقم خواهد خورد و شک نکنید. فعلا این تیم از لحاظ روند حرکتی کمترین نوسان را داشته و با ثبات بوده‌اند»

احمد جمشیدیان در واکنش به دست داشتن دست‌های خارج از فوتبال در حمایت از پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر گفت: «اینها حرف‌های هواداری است که می‌خواهند کری بخوانند. من به مامان و باباها اعتقادی ندارم. با سپاهان 4 دوره قهرمان شدم. تیم هایی که موفق نمی‌شوند این دلایل را برای خودشان ایجاد می‌کنند. نباید فوتبال را وارد این فضاها کرد. باید به رقبا و کارشان احترام بگذاریم. اگر استقلال الان صدرنشین است، تیم خیلی خوبی دارد و عملکردش مشخص است. اگر پرسپولیس در 5 سال اخیر قهرمان شده، واقعا یکی از باکیفیت‌ترین تیم‌های ایران است. این تیم‌ها نیازی به این حرف‌ها ندارند. سپاهان هم کیفیت خوبی داشته و باید به همه این تلاش‌ها احترام بگذاریم. اگر تیممان اشتباه می‌کند، نباید این اشتباهات را گردن دیگران بیندازیم. این حواشی منطقی نیست و نباید فضا را متشنج کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار