سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۶:

توسعه و تاسیس مدارس غیردولتی، پشتوانه آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه 6 در دیدار با اعضا شورای نظارت منطقه، مدرسه را محل تعامل و کانون رشد اجتماعی خواند و توسعه و تاسیس مدارس غیردولتی را پشتوانه آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۳۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و تاسیس مدارس غیردولتی، پشتوانه آموزش و پرورش است

در این دیدار سرپرست منطقه 6 گفت: مدارس غیردولتی به عنوان نمادهای مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش هستند و این مدارس به عنوان بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند و نگاه ما به این مدارس نگاه مثبت است.

حمید ضیاءپور در راستای اهمیت مدارس غیر دولتی افزود: ان‌شاءالله هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم و برای توسعه و تاسیس مدارس غیر دولتی که پشتوانه آموزش و پرورش است براساس سیاست های آموزش و پرورش حرکت کرده تا بتوانیم دانش آموزانی تمام ساحتی و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم زیرا مدرسه سبب رشد دانش آموزان و توسعه کل کشور می شود و ریشه هر اتفاق مثبتی در سده اخیر در ایران در مدرسه بوده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مدرسه محل تعامل و کانون رشد اجتماعی است انتظار می‌رود در راستای کیفی تر شدن آموزش در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، تقویت مراکز علمی در تقویت بنیه علمی دانش آموزان، اهمیت به مسائل پرورشی و تربیتی در آموزشگاه ها و مدارس، سرمایه گذاری علمی و فرهنگی در راستای سیاست های آموزش و پرورش، خود نظارتی موسسین در مدارس و مراکز آموزشگاه ها، تربیت محقق و دانشمند مدارس غیردولتی در کنار بخش دولتی، ایجاد عرق و تعصب نسبت به پرچم ملی، عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در مدارس و استفاده از منویات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین با رعایت سیاست‌های آموزش و پرورش گام های موثری برداریم.

ضیاءپور درباره بهسازی گفت: در بهسازی آموزشی باید به نیروی انسانی، کیفیت بخشی آموزشی، توانمندسازی معلمان و رهبری آموزشی و بالابردن قدرت نفوذ معلم توجه کرد.

در ادامه شهابی کارشناس مسئول مشارکت‌های مردمی گزارشی از وضعیت مدارس و مراکز غیردولتی و چالش های پیش رو ارائه کرد و در پایان موسسین مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های راه دور، مشکلات و درخواست های خود را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار