بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه آموزش و پرورش، علمی و فرهنگی بین ایران و نخجوان

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با وابسته فرهنگی کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه آموزش و پرورش، علمی و فرهنگی بین ایران و نخجوان

ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان با احمد محمود زاده معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و حسین آقازاده رئیس اداره همکاری های فرهنگی سازمان های بین المللی و مردم نهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نخجوان دیدار و گفتگو کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان ضمن خوش آمدگویی، توضیحاتی درباره فعالیت های نمایندگی فرهنگی و وضعیت نظام آموزشی نخجوان و محتوای کتب درسی و آموزشی ارائه کرد.

محمود زاده در این دیدار، ضمن اعلام آمادگی برای به اشتراک گذاشتن تجربه ایران در زمینه تربیت معلم و برقراری ارتباط میان دانش آموزان و بازار کار، از طریق تشویق آنان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای همچنین سایر زمینه های همکاری مشترک با کشور‌های همجوار و دوست خصوصا منطقه نخجوان تاکید کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بر گسترش و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

حسین آقازاده عنوان کرد: در کمیسیون مشترک بین دو کشور موضوعات مختلف فرهنگی و هنری مطرح و پیشنهاداتی از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش سند تنظیمی چهاردهمین کمیسیون مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان گنجانده شده که با امضای آن زمینه های همکاری های فرهنگی دوجانبه نیز افزایش می یابد.

در این دیدار زمینه های همکاری های مشترک در حوزه آموزش و پرورش و علمی و فرهنگی بین ایران و نخجوان مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار