با حضور مدیران ارشد اصفهان انجام شد

مراسم تجلیل از عوامل برنامه «نوجوانی به توان نو» در تالار هنر برگزار شد

اصفهان (پانا) - مراسم تجلیل از عوامل برنامه تلوزیونی نوجوانی به توان نو با حضور شهردار اصفهان ،مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان، معاون فرهنگی شهردار و جمعی از مسئولان استان، نوجوانان و خانواده هایشان به همت فرهنگسرای نوجوان شهرداری و با همکاری صدا و سیمای اصفهان در تالار هنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تجلیل از عوامل برنامه «نوجوانی به توان نو» در تالار هنر برگزار شد

بهرام عبدالحسینی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: این برنامه انجام نمی شد مگر با تلاش و کوشش شما نوجوانان، یکی از سیاست های بنده از وقتی که در خدمت مردم اصفهان هستم این بود که درهای صدا و سیما را باز کنیم و تعامل برقرار بکنیم با هنرمندان سطح شهر که اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم و در محدوده خودمان گرفتار شویم قطعا رشد نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ و کشورمان سرمایه گذاری کنیم و آن را بسازیم باید به حوزه جوان و نوجوان اهمیت بدهیم، چرا که نگاهمان این بود که در حوزه نوجوان کار را به خود نوجوانان واگذار کنیم و از ظرفیت ها و پتانسیل هایشان بتوانیم استفاده کنیم . مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: من خدا را شاکرم که تلاش یکساله نوجوانان در تهیه این برنامه به ثمر نشسته است و ما امروز نتیجه اش را به بهترین نحو دیدیم.

عبدالحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی که در تهران انجام شده، برنامه نوجوانی به توان نو یکی از بهترین برنامه ها در سطح کشور شناخته شده و من اعتقاد دارم در کشور اگر به جوان ها و نوجوان ها اعتماد کنیم، می توانیم کارهای بزرگی را به این عزیزان بسپاریم.

وی بیان کرد: می بایست آدم های با تجربه هم در کنار جوانان باشند ولی به جوانان و نوجوانان باید نقش بدهیم. اگر نقش دادیم همانند دفاع مقدس باشد که نوجوانان 14 ساله و جوان های 17-18 ساله جنگیدند و فرماندهان بزرگمان زیر 25 سال سن داشتند. امروز هم باید به این جوانان و نوجوانان اعتماد کنیم که کشورمان را بسازند. قطعا آینده از آن اینهاست و ما باید به آنها اهمیت و بدهیم و کار را به آنها بسپاریم تا انشالله بتوانند آینده کشورمان را تضمین کنند.

در ادامه این مراسم، علی قاسم زاده،شهردار اصفهان گفت: هر کاری که برای نقش پذیری نوجوانان فضا ایجاد کند، باید انجام شود. حالا اگر مثل این برنامه صفر تا 100 آن دست نوجوانان باشد که بسیار عالی است. اگر بخشی از نقش ها هم بر عهده نوجوان گذاشته شود، خوب است. ولی بهترین فضا و فرصت برای رشد کار عملی و اجرایی نوجوانان، فعالیت های میدانی است.

وی بیان کرد: در هر حوزه ای کسی که علاقه مند به دانش فنی است، در حوزه کار های فنی باید وارد میدان عمل شود، کسی که علاقمند به کارهای هنری است در عرصه اجرا باید وارد شود. هر چقدر ما فضای تجربه بیشتری فراهم کنیم، بچه های ما بیشتر رشد می کنند.

شهردار اصفهان افزود: مسئولین هم باید تسهیل گر باشند و فضا و فرصت ایجاد بکنند و به نوجوانان اعتماد کنند تا آنها هم بتوانند خود را نشان دهند و آینده کاری خود را رقم بزنند.

مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در ادامه گفت: اصلی ترین چیزی که کمک می کند نوجوان و جوان ما اعتماد به نفس پیدا کند و توانایی های خودش را دریابد دادن زمینه کار به آنها و پذیرش خطاهایشان است.

شاهمرادی افزود: پذیرفتن اینکه ممکن است کاری که انجام می دهند از استانداردهای ما کمتر باشد، اما محصولی که تولید می شود مطمئنا محصول خلاقانه ای است، چون ذهن، ایده و نگاه تازه دارد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش ما این بوده که در این مجموعه تلوزیونی با لحاظ این دو محور تعادل را برقرار کنیم و بچه ها نشان دادند کار خیلی فراتر از استانداردهایی است که مد نظر داشتیم و به نظر من این برنامه جزو 3 برنامه برتر در حوزه نوجوانان در سطح کشور است.

وی بیان کرد: برنامه نوجوانی به توان نو از شبکه های ملی پخش می شود و این ظرفیت بالای نوجوانان اصفهانی را نشان می دهد که ما تمام قد حمایت می کنیم و امیدوارم که هر روز این برنامه به سمت رشد و تعالی پیش برود. ما انتظار داریم که این برنامه تبدیل به یکی از برندهای صدا و سیمای اصفهان بشود. مثل برنامه زنده رود و هشت بهشت و بتواند در عرصه ملی فعالیت کند.

شاهمرادی گفت: بحث رسانه در حال حاضر برای ما بسیار جدی است و فکر می کنیم نسل جدید نسلی است که هم خیلی بهتر از ما رسانه را می شناسد و هم خیلی بهتر می تواند از این ابزار استفاده بکند، غیر از این برنامه ی تلوزیونی ما چندین برنامه ی تلوزیونی دیگر هم برای آینده برنامه ریزی کرده ایم که انشالله میاد و امیداریم که مطلوب شهروندان اصفهانی باشد .

صفیه موسویان، مدیر فرهنگسرای نوجوان نیز افزود: برنامه نوجوانی به توان نو، تنها برنامه شهری و کشور است که کاملا نوجوانانه و از صفر تا صد توسط نوجوانان رقم خورده است و از نویسندگی گرفته تا کارگردانی و تدوین و ... ؛ توسط آنها انجام شده و به خاطر همین به دل خود نوجوانان هم نشست و توانست رتبه‌ دوم کشوری در برنامه های تخصصی نوجوانان را به دست بیاورد.

موسویان ادامه داد: ما از تمام نوجوانان شهر اصفهان در تمام مناطق شهر استفاده کردیم. با حضور در طرح به وقت نوجوانی آموزششان دادیم و استاد خیلی خوبی را در کنارشان گذاشتیم تا نهایتأ بتوانند روی صحنه بیایند و هنر، ذوق و مهارت خودشان را به نمایش بگذارند. امروز نتیجه اش این شد شرایطی را می بینیم که مسئولین شهر ما و حامیان ما و شهردار حضور پیدا کردند و این اتفاق رقم خورده است. عوامل این برنامه 60 نفر و همگی در رده سنی نوجوان هستند.

لازم به ذکر است در این مراسم تمامی آیتم‌ها شامل مجری گری، صدابرداری، فیلمبرداری، تدوین، اجرای تاتر، استند آپ، و ... توسط خود نوجوانان برگزار شد.

دانش آموزخبرنگار: رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار