رئیس سازمان منابع‌طبیعی عباس‌آباد:

افزایش قاچاق چوب در جنگل‌های شمال نگران‌کننده است

عباس‌آباد (پانا) - رئیس سازمان منابع‌طبیعی عباس‌آباد از دستگیری قاچاقچیان چوب در جنگل‌های شمال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش قاچاق چوب در جنگل‌های شمال نگران‌کننده است

سینا عبدی به پانا گفت:« این افراد در حالی که با ۳ ، ۴ رأس قاطر، تقریباً ۶ تا ۸ اصله چوب را با وزنی در حدود ۱/۵ تن حمل می‌کردند، در جنگل های کلاردشت دستگیر شدند.»

وی افزود:« متأسفانه جرائم قطع درخت و حمل چوب آلات جزو جرایم درجه ۷ و ۸ در نظر گرفته شده است که معمولاً از نظر قانونی برخورد لازم با متخلفین این حوزه صورت نمی گیرد. معمولاً این افراد تنها به جرائم ریالی محکوم می شوند. از طرفی هم به علت قانون کاهش مجازات و حبس تعلیقی که از تیرماه سال ۱۳۹۹ بر دادسراهای کل کشور ابلاغ و اجرایی شد، حتی این جریمه ریالی هم گاهی در عوض تعلیق به مدت یک تا دو سال بخشیده می شود البته به شرط آنکه در این مدت فرد مرتکب جرائم مشابه نشود.»

عبدی اظهار کرد:«با بررسی پرونده های این افراد متوجه شدیم که این چندمین بار است به علت قاچاق چوب دستگیر می شوند. تعداد دستگیری های بعضی افراد حتی به ۲۵ مرتبه هم می‌رسد و این نشان از عدم برخورد و مقابله درست با این مجرمان را دارد.»

وی ادامه داد:«عرضه کم چوب به دلیل قانون تنفس جنگل هم باعث شده است که قیمت چوب در بازار بالا برود و این انگیزه خوبی برای قاچاقچیان شده است که به قاچاق چوب جنگلی بپردازند.»

رئیس سازمان منابع طبیعی عباس آباد در پایان گفت:«سالانه به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ نفر قاچاقچی چوب بازداشت می کنیم و این عدد هر سال افزایش می یابد. وضعیت قطع و قاچاق درختان جنگلی واقعا نگران کننده است، انتظار داریم مسئولین مربوطه با کمک هم پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهند تا ان شاء الله کمتر شاهد موارد این چنینی باشیم.»

دانش آموز خبرنگار: حنانه قاسمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار