با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ناحیه سه برگزارشد:

آیین گرامی‌داشت یادواره شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان

اصفهان(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت شهدا وسیله ارتباط ما با خداهستند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین گرامی‌داشت یادواره شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان

مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از برگزاری این آیین و حضور خانواده های ارجمند شهدا عنوان کرد: خانواده های معزز شهدا چشم و چراغ این محفل هستند و ایشان رنج ها و سختی هایی را متحمل شدند که قابل ستایش است.

وی افزود: با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و برگزاری اینگونه محفل ها نقطه روشنی در نامه اعمال خویش ثبت خواهیم کردو شهدا مایه افتخار ماهستند ، آنگونه که پیامبر اکرم(ص) هم سراغ شهدای جنگ اُحد می رفتند و با ایشان صحبت می کردند و این الگویی است برای ما و همچنین حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به شهدا افتخار کردندو فرموده اند حمزه از ماست ، جعفر از ماست و ... و تفاخر همه ما به سیدالشهداست و خداراشاکریم در زمانی زندگی می کنیم که سردارش به سربازی حرم حضرت زینب(س) افتخار می کرد.

دراین مراسم، محمدرضا نظریان مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان گفت: میراث دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ سرنوشت ساز میهن پرافتخارمان ایران اسلامی است.

نظریان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم معنوی اذعان داشت: آزادی، امنیت، عزت، افتخار و آرامشی که امروز داریم را مرهون خون پاک شهدا هستیم. برگزاری یادواره شهدا بهانه ای است که در این فضای معنوی یادی کنیم از شهدای گرانقدر که از جان، مال و ناموس این کشور دفاع و دسیسه های دشمنان را خنثی کردند.

وی همچنین ضمن تاکید بر احترام و تکریم از خانواده های شهدا گفت : خانواده های معزز شهدا از سرمایه های ارزشمند جامعه هستند و شهدا تجسم عینی از ایستادگی و مقاومت هستند و تصویری از روحیه پایداری را به نمایش گذاشتند اینان روایتگر فرهنگ ایثار و شهادت هستند و ما به عنوان مربیان و متولیان عرصه تعلیم و تربیت وظیفه داریم این فرهنگ که نماد ایثار، مقاومت، ایستادگی و جوانمردی است را در این نسل نهادینه کنیم و به نسل های آینده انتقال دهیم.

محمدرضا نظریان تصریح کرد: یکی از افتخارات کشورعزیزمان ایران اسلامی در سطح جهان و امت اسلامی ، میراثی است که از هشت سال دفاع مقدس برای ایرانیان به یادگار مانده است و یکی از درخشان ترین عرصه های دفاع، دفاع مقدس است که ملت ایران بصورت یکپارچه در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند و ارزشمند ترین مقاومت را در تاریخ کشورمان ثبت نمودند.

در پایان از خانواده های ارجمند شهدای والامقام تجلیل شدو به نام تمام شهدای آموزش و پرورش استان نهال کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار