مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون همزمان با تولید فیلم به فکر ساخت و تولید عروسک و نوشت افزار است

مقوله اسباب بازی باید مساله محور باشد/ اسباب‌بازی‌های دوران پساکرونا باید با کم‌تحرکی و چاقی مبارزه کند

تهران (پانا) - مهدی‌علی اکبرزاده می‌گوید کانون همزمان با تولید فیلم‌های سینمایی به دنبال ساخت عروسک ، اسباب بازی و نوشت افزار آن فیلم نیز خواهد بود و تصور می‌کند که باید این آثار همزمان با یکدیگر در بازار برای استفاده مخاطبان قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون همزمان با تولید فیلم به فکر ساخت و تولید عروسک و نوشت افزار است

صبح امروز نشست خبری هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین دیگر مدیران بخش‌های دیگر این جشنواره برگزار شد.

در بخشی از این نشست علی‌اکبرزاده با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی‌ها گفت: بیشتر اوقات ما بزرگترها دوست داریم با اسباب بازی‌ها بازی کنیم. علاوه بر آن دوست داریم برای بچه ها اسباب بازی خوب و مناسب تهیه کنیم به همین دلیل این جشنواره برای بزرگترها ارزش بسیاری دارد.

وی با اشاره به این مطلب که هفتمین جشنواره اسباب بازی بستری برای حضور تولیدکنندگان اسباب بازی به منظور ارایه محصولات شان فراهم می‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه تنوع محصولات در هفتمین جشنواره اسباب بازی به مراتب بیش از دوره های قبلی است، محصولاتی که به این دوره از جشنواره رسیدند، نسبت به سال گذشته یعنی جشنواره ششم دو برابر شده است.

مدیرعامل کانون پرورشی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: 576 محصول را در این دوره از جشنواره دریافت کردیم. هیئت داوران از شهریور 1399 تا شهریور 1400 محصولات را مورد ارزیابی قرار دادند. تمام محصولات در بخش های اصلی و فرعی داوری شدند و برترین ها برای ارایه و اهدای لوح تقدیر و جوایز انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه اسباب‌بازی‌ها پس از تعطیلات نوروزی گفت: یکی از ویژگی های مهم هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی این است که به طور گسترده رقم خورد و بخش فروش را از بخش علمی تفکیک کردیم. در 23 اسفند اختتامیه هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی برگزار می شود و برترین ها معرفی خواهند شد. در فصل بهار در ماه مبارک رمضان در طرحی با عنوان افطار تا سحر نمایشگاه فروش محصولات اسباب بازی را خواهیم داشت. بخش های متنوعی در جشنواره اسباب بازی امسال به عنوان شاخص های ارزیابی در نظر گرفته شد.

علی اکبرزاده تاکید کرد: در این دوره از جشنواره شاهد افزایش کیفیت محصولات رسیده به هفتمین جشنواره اسباب بازی هستیم، محصولات این دوره از جشنواره در تصویرسازی و گرافیک جزو بهترین ها محسوب می شوند. در بسته بندی شاهد بهترین کیفیت هستیم. بهترین کیفیت چاپ، بهترین کیفیت پولیمری و فلزی و برترین کیفیت پارچه، برترین کیفیت مواد ترکیبی، بهترین کیفیت مواد سازه ای، بهترین کیفیت محصولات شبیه ساز دنیای واقعی و بهترین کیفیت محصولات حسی و حرکتی را شاهد هستیم. داوران تمام محصولات را داوری کردند و برترین محصولات انتخاب شده است.

وی با اشاره به زمان برگزاری این رویداد هنری گفت: 21 و 22 اسفند در دو نوبت صبح و عصر چهار نشست برای علاقه مندان برگزار می شود. در واقع بخش علمی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی در این دو روز برای عموم، تولیدکنندگان، طراحان، متخصصان، دست اندرکاران و فعالان اسباب بازی طراحی شده است. اسباب بازی های شناختی، استانداردهای اسباب بازی، بازارهای جهانی افق پیش رو و تحولات فرهنگی و آثار آن در اقتصاد، فرهنگ و اقتصاد اسباب بازی عناوین چهار نشستی هستند که در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی برگزار می شوند. در این نشست ها علاوه بر اساتید و صاحب نظران داخلی متخصصان مطرح بین المللی از کشورهایی از جمله آلمان، لهستان، سنگاپور، بلژیک و هند حضور خواهند داشت. علاقه مندان، متخصصان و خانواده ها می توانند برای شرکت در این نشست ها به پایگاه جشنواره اسباب بازی مراجعه کنند و در آنجا ثبت نام کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه اهدای نشان اسباب بازی برتر ایرانی را خواهیم داشت، تصریح کرد: در مراسم تقدیر از برگزیدگان اسباب بازی نشان اسباب بازی برتر ایرانی در 23 اسفند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به برترین ها اهدا می شود. 576 محصول در بخش رقابتی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی شرکت کردند که این رقم جهش دو برابری نسبت به جشنواره ششم را نشان می دهد. بعد از بررسی و داوری های صورت گرفته 144 محصول از 48 تولیدکننده کاندید شدند. 31 تولیدکننده موفق به گرفتن نشان برتر اسباب بازی ایرانی شدند. همه این معرفی ها در وب سایت دی جی کانون ثبت می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پانا درباره اهمیت تولید همزمان عروسک، نوشت افزار و بازیهای رایانه ‌ای با تولید فیلم‌های کانون گفت: ما در کانون بر این اصل اعتقاد داریم و به همین دلیل همزمان با تولید فیلم‌هایمان به ساخت و تولید عروسک و نوشت افزار می‌پردازیم و در حال حاضر آثار یک فیلم‌مان قبل از اکران آماده انتشار است و در انبار است.

مدیرعامل کانون پرورش تاکید کرد: اگر فیلمی تولید می‌شود قطعا باید اسباب ‌بازی آن نیز تولید شود زیرا اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود جامعه با قهرمان یک اثر نزدیک به 2 تا 3 سال همراه می‌شود و اگر این آثار ساخته شود ماندگارتر خواهد بود.

وی در پاسخ به دیگر سوال پانا درباره به‌روز شدن اسباب بازی‌های ایرانی گفت: مقوله اسباب بازی باید مساله محور باشد،کانون با همراهی دانشگاه‌ها قصد دارد کارگاههای پژوهشی برگزار کند تا هم از اتفاقات روز دنیا عقب نماند و هم با بهتریم متریال‌ها به ساخت اسباب بازی و عروسک‌ها بپردازد.

علی اکبرزاده در پاسخ به سوال دیگر پانا درباره دوران کرونا و خانه نشینی کودکان و چاقی بچه‌های ایرانی گفت: چاقی در بچه‌های ایرانی سال به سال درحال افزایش است، این چاقی‌ها به دلیل کم تحرکی کودکان است و به همین دلیل سعی داریم بازی‌های که به تحرک کودکان کمک می‌کنند را بیشتر حمایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار