برگزاری آیین بزرگداشت هفته درختکاری و پویش ایران سبز در اردبیل

اردبیل (پانا) - آیین گرامیداشت هفته درختکاری و پویش ایران سبز با کاشت نهال توسط مسوولان آموزش وپرورش، منابع طبیعی و سازمان دانش‌آموزی در محوطه کانون فرهنگی وتربیتی عصمت اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین بزرگداشت هفته درختکاری و پویش ایران سبز  در اردبیل

در ابتدای این آیین حسین برزگر ماهر، معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل اظهار کرد: منابع طبیعی تجدید شونده (جنگل‌ها و مراتع) ثروت ملی کشور محسوب میشوند که فقط به نسل حاضر تعلق نداشته، بلکه میراثی است که باید برای آیندگان باقی بماند.

وی افزود: منابع طبیعی، نقش زیربنایی برای اقتصاد کشور دارد و زمینه ساز حرکت در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار است. اگر بخواهیم در آینده جامعه پایداری داشته باشیم، بایستی در جهت احیا و توسعه این منابع ارزشمند بیش از پیش بکوشیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: نابودی جنگل‌ها و مراتع، تصویری تاریک توأم با فقر، گرسنگی و آلودگی‌های زیست محیطی را از آینده ترسیم می کند.

برزگر گفت: آگاه کردن مردم از خسارت هایی که به علت کم توجهی در این عرصه به کشور و مردم ما وارد می‌شود، ضروری است، چرا که تخریب محیط زیست و طبیعت علاوه بر ضرر و زیان برای نسل حاضر باعث کاهش ذخایر طبیعی برای نسل‌های آینده می‌شود و آنها ما را مؤاخذه خواهند کرد.

وی ادامه داد: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد.

معاون معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش استان بیان کرد: فرهنگ شدن درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط زیست و پاکی هوا و تندرستی شهروندان تاثیر بسیاری دارد. باید سرزمین‌های مسلمانان سرسبز و پردرخت باشد و مسلمانان از آثار آن بهره‌مند شوند. فضا و محیط سرسبز از درختان فراوان ضامن ارتقای بهداشت روانی و افزایش نشاط و شادابی انسان‌ها در جامعه اسلامی است.

در حاشیه برنامه جشن تولد زمین و پویش ایران سبز، با اهدای شال تشکیلاتی از سوی مدیر سازمان دانش آموزی، مدیر کل منابع طبیعی استان به عضویت افتخاری پیشتازان این استان در آمد.

در پایان این مراسم مسوولان و پیشتازان سازمان دانش آموزی استان در جهت پاسداشت یاد و نام شهدای والامقام فرهنگی و دانش آموز اقدام به غرس نهال در محوطه کانون فرهنگی و تربیتی عصمت اردبیل کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار