جشن تکلیف ۴۰ مددجوی دشتیاری برگزار شد

چابهار (پانا) - رئیس کمیته امداد شهرستان دشتیاری گفت برای ۴۰ نفر از دانش‌آموزان دختر تحت حمایت این شهرستان که به سن تکلیف رسیده‌اند با حضور حاج فولادی امام جمعه اهل تشیع نِگور جشن باشکوهی برای آنها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
جشن تکلیف ۴۰ مددجوی دشتیاری برگزار شد

ایوب شیرانی با بیان اینکه این جشن با هدف آشنایی دانش آموزان تحت حمایت با احکام الهی و تکالیف شرعی برگزار شده است، اظهار کرد: در این مراسم، مباحثی از جمله قرآن، نماز و دعا برای مددجویان تحت حمایت مطرح شد تا از این پس آنها احکام شرعی و واجب را به جا آورند.
وی با اشاره به اینکه جشن تکلیف شیرین‌ترین لحظه نورانی است، بیان کرد: با برگزاری مراسمی باشکوه برای فرزندان خانوار تحت حمایت، تلاش کردیم تا خاطره‌ای خوش از روز جشن تکلیف در ذهن مددجویان باقی بماند.
رئیس کمیته امداد شهرشتان دشتیاری با بیان اینکه برگزاری جشن تکلیف فرصت مناسبی برای مسئولیت پذیری دانش‌آموزان تحت حمایت به سن تکلیف رسیده است تا به دستورات الهی عمل کنند، گفت: انجام فرایض دینی و مذهبی و پرهیز از انجام اموری که حرام هستند، از جمله مباحثی مهمی است که به همت امام جمعه اهل تشیع نگور برای دانش آموزان تحت حمایت حاضر در این جشن، مطرح شد.
وی با اعلام اینکه توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت یکی از برنامه‌های بسیار مهم کمیته امداد است، بیان کرد: در کنار ارائه خدمات حمایتی، توجه به موضوع توسعه فرهنگ نماز و فرائض دینی در بین مددجویان تحت حمایت نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.
شیرانی به ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و تفکر دینی و اسلامی در بین خانوار تحت حمایت اشاره کرد و افزود: با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به مددجویان تحت حمایت، درصدد هستیم تا آنها از هرگونه آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.
رئیس کمیته امداد شهرستان دشتیاری با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های سبک زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر برای خانوار تحت حمایت در طول سال برگزار می‌شود، اعلام کرد: چنین کارگاه‌هایی برای ارتقای سطح فکری، فرهنگی، عقیدتی، دینی و علمی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این نهاد با ترویج آموزه‌های دینی در بین اقشار مختلف جامعه می‌کوشد فقر و محرومیت را تا حد بسیاری کاهش دهد، گفت: توجه و عمل به احکام دینی و شرعی موجب می‌شود تا همبستگی‌های اجتماعی برای رفع مشکلات اقشار آسیب‌پذیر بیش از پیش افزایش یابد.

خبرنگار دانش آموز: محمد سعید جدگال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار