جلسه هماهنگی برنامه‌های جشن نیکوکاری در بوشهر برگزار شد

بوشهر (پانا) - جلسه هماهنگی برنامه‌های جشن نیکوکاری با حضور مسئولین کمیته امداد خمینی بوشهر و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی برنامه‌های جشن نیکوکاری در بوشهر برگزار شد

محمود حق دوست، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت های کرونایی امسال کمک‌های دانش آموزان و والدین در هفته احسان و نیکوکاری از طریق فضای مجازی به روش الکترونیک جمع آوری می شود.

وی گفت: مخاطبان می توانند از طریق سامانه های متصل به کمیته امداد خمینی استان بوشهر مبالغ مورد نظر خود را واریز کنند.

موحدی خاطرنشان کرد: کلیه کمک‌های دانش آموزان و والدین هر مدرسه، شهرستان ها و مناطق به خود آن مدارس واریز می‌شود.

معاون سازمان دانش آموزی استان بوشهر اظهار کرد: به منظور ایجاد فرهنگ نوع دوستی و مشارکت در بین دانش آموزان و همچنین کمک به دانش آموزان بی بضاعت، طرح جشن نیکوکاری با مشارکت کمیته امداد امام خمینی در ۱۴ اسفند در سطح مدارس استان به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.

وی گفت: مراسم نمادین در مرکز استان و دیگر شهرستانها و مناطق با حضور مسئولین در روز احسان و نیکوکاری تشکیل خواهد شد.
خدا کرم نوروزی تصریح کرد: در جشن نیکوکاری امسال برای اولین بار کمک های نقدی دانش آموزان به صورت الکترونیک با شیوه بارکد خوان (QRکد) که از طرف کمیته امداد طراحی شده است، جمع آوری خواهد شد.


نوروزی خاطرنشان کرد: صد در صد مبالغ جمع آوری شده توسط دانش آموزان در جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت همان مدرسه هزینه خواهد شد.

عبدالرضا واعظ، معاون توسعه مشارکت های مردمی در جلسه هماهنگی جشن نیکوکاری که در معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: در استان بوشهر ۴۳ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که در طول سال از خدمات متنوع این نهاد و همچنین کمک‌های خیران و نیکوکاران بهره مند می‌شوند.
وی اضافه کرد: سال گذشته مردم خیر و نیکوکار هم استانی با اهدا مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در جشن نیکوکاری مشارکت کردند و پیش بینی می‌شود با همت مردم نوع دوست و نیکوکار استان این رقم نسبت به سال گذشته افزایش بیشتری داشته باشد.


واعظ ادامه داد: طی روال هر ساله جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در روز احسان و نیکوکاری و باهدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تأمین پوشاک و ملزومات خانوارهای نیازمند بخصوص دانش آموزان ایتام و محسنین با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود.
وی به زمان و مکان برگزاری جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت: این جشن با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و همه مدارس استان از طریق شبکه شاد، بسیج، مساجد و مصلی‌های نماز جمعه و بیش از ۲۱۰ مرکز نیکوکاری فعال از روز ۱۲ تا ۱۴ اسفند ماه در سراسر استان برگزار می‌شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی گفت: با توجه به شرایط خاص و وجود بیماری کرونا و به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم استانی‌های گرامی می‌توانند از طریق روش‌های غیرحضوری QR کد جشن نیکوکاری و کد دستوری ۸۸۷۷۱# وجه مورد نظر خود را پرداخت کنند.
واعظ افزود: مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سراسر استان آمادگی دریافت کمک‌ها و نذورات هم استانی را دارند و خیران و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های کالایی خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکار در سراسر استان بسپارند تا در آستانه سال نو در اختیار نیازمندان هم استانی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار