اپلیکیشن «فرهنگ واژگان به زبان اشاره» راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - اپلیکیشن «فرهنگ واژگان به زبان اشاره» توسط گروه برنامه‌ریزی درسی و آموزشی دانش‌آموزان با آسیب شنوایی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به‌منظور آموزش برخی از کلمات کتب درسی به زبان اشاره تهیه و تولید شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اپلیکیشن «فرهنگ واژگان به زبان اشاره» راه‌اندازی شد

در راستای سیاست‌های اجرایی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در زمینه توسعه و تقویت فرصت­های برابر آموزشی و با توجه به شرایط و ویژگی‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه، گروه برنامه‌ریزی درسی و آموزشی دانش ­آموزان با آسیب شنوایی برای اولین بار فرهنگ واژگان به زبان اشاره را به‌منظور آموزش برخی از کلمات کتب درسی به زبان اشاره تهیه و تولید کرده است.

این نرم‌افزار باهدف به رسمیت شناختن حقوق دانش­ آموزان با نیازهای ویژه و در راستای توسعه مناسب‌سازی محتوای آموزشی، تهیه و به‌صورت رایگان در اختیار معلمان، والدین و دانشجویان قرار گرفته است.

گفتنی است نسخه مذکور به‌گونه‌ای طراحی گردیده است که کاربران امکان مشاهده آخرین تغییرات، در زمان بازنگری و توسعه نرم‌افزار را دارند و واژگان منتخب از پرکاربردترین کلمات کتب درسی در دوره ابتدایی هستند.

همچنین تصاویر ارائه شده به‌صورت نمادین و جهت تسهیل در تصویرسازی ذهنی و دیداری کاربر طراحی شده است و به‌منظور افزایش دقت در به‌کارگیری اشارات صحیح واژه‌ها، برخی اشارات از دو زاویه نمایش داده شده است.

شایان‌ذکر است به‌منظور آموزش صحیح تلفظ واژه و افزایش مهارت لب‌خوانی در این نرم‌افزار، به همراه نمایش اشاره از لب‌خوانی نیز استفاده شده است و برخی از واژگان دارای چندین اشاره هستند که در این نرم‌افزار، به برخی از آن‌ها پرداخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار