تصویب لایحه بهای خدمات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

تهران (پانا)- نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران با 19 رای موافق لایحه بهای خدمات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تصویب لایحه بهای خدمات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

در ادامه پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه بهای خدمات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

در همین خصوص نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری در دوره های آموزش مهارت های چهارگانه اجتماعی- فرهنگی، عمومی - علمی، ادب و هنر، دین و اخلاق به ارئه خدمات به شهروندان می پردازد که بهای خدمات در این دوره ها و خانه های کودک شهر شکوفه ها برای سال 1401 با افزایش 25 درصدی نسبت به تعرفه های سال 1400 پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به پیشنهادات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این لایحه بیان داشت: در خصوص کتابخانه ها 20 درصد افزایش قیمت وجود دارد به نحوی که بهای خدمات در این بخش به 18 هزار تومان خواهد رسید و در مورد تعرفه موزه ها و باغ موزه ها که توسط سازمان فرهنگی و هنری پیشنهاد داده شده قائدتا می بایستی از مصوبه دی ماه سال جاری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص" سیاستگذاری مدیریت موزه های تحت مالکیت شهرداری تهران" تبعیت گردد.

معدنی پور ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاداتی را در خصوص تخفیفات خدمات ارائه شده در سازمان دارد. بر اساس پیشنهاد شهرداری، با استفاده از ماده 14 مصوبه ارائه خدمات به معلولین تخفیفات صرفا برای معلولین در نظر گرفته شده که ما پیشنهاد می دهیم تا تخفیفات در دیگر حوزه ها نیز در نظر گرفته شود. لذا پیشنهاد ما این است که برای بسیج، مساجد و مراکز فرهنگی دینی 50 درصد، برای خانواده شهدا - ایثاراگران و جانبازان به میزان 60 درصد، برای سالمندان دارای کارت منزلت تخفیفات صد در صدی، برای بازنشستگان و کارکنان شهردای 40 درصد، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و دولتی 40 درصد، فرزندان و مربیان خانه های کودک 40 درصد و نهایتا افراد دارای معرفی نامه از مدیران مناطق و فرهنگسراها از 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امسال برای اولین بار ریز برنامه ها و بهای خدمات سازمان فرهنگی هنری در صحن شورای اسلامی به رای گذاشته می شود که این نکته بسیار مثبتی است.

همچنین محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در توضیحی در خصوص این لایحه بیان داشت: تعرفه های مربوط به سازمان فرهنگی برای اولین بار به شورا آمده که این موضوع از نظر بنده برای خود سازمان می تواند بسیار خوب باشد.

وی ادامه داد: نرخ خدمات پیشنهاد شده برای سال 1401 سازمان فرهنگی و هنری رشد 25 درصدی داشته است که این عدد در متن پیشنهادی نبود و در جداول پیوست قرار داشت که این موارد مورد تایید ما است. از سوی دیگر توجه به این نکته ضروری است که استفاده از کلمه تخفیف در این لایحه صحیح نمی باشد و باید آن را اصلاح کرد.

در ادامه بررسی این لایحه حجت الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان داشت: اجازه دو ملاحظه را به ما بدهید. یک اینکه سازمان تمام امکاناتش برای مردم است لذا تا نهایتی که میتوانیم قیمت ها را کاهش دهیم تا مردم بتوانند از خدمات استفاده کنند همچنین ما بیش از 2 هزار مربی و استاد در اختیار داریم که می بایست حداقل پرداخت برای آنان درنظر گرفته شود.

وی در پایان سخنان خود از پیشنهاد تخفیف در ارائه خدمات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران حمایت کرد.

نهایتا این لایحه با 19 رای موافق به تصویب نمایندگان مردم در شورای شهر تهران رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار