برنامه های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی استان اردبیل تشریح شد

اردبیل (پانا) - از سوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی تشریح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی استان اردبیل تشریح شد

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: بررسی پیشینه امور تربیتی نشان می دهد که با وجود فراز و نشیب های فراوان آن، مربیان تربیتی برای انجام ماموریت ها و رسالت های خود در زمینه شناسایی، پرورش و هدایت استعدادها، خلاقیت ها و مهارت های دانش آموزان و تربیت دینی آنان، ترسیم چهره واقعی دشمنان اسلام و ایران، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس، عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و پیشرفت و تعالی کشور، ترویج فرهنگ قرآن و عترت و ده ها مورد دیگر تلاش های گسترده ای از خود نشان داده اند.

وی گفت: اولین روز هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی یکشنبه 8 اسفند 1400 با عنوان "امور تربیتی، تجدید میثاق با آرمان های امام (ره)، شهیدان رجایی و باهنر و تجلیل از مربیان برگزیده و تجلیل از خانواده شهدای امور تربیتی با توجه به ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی" نامگذاری شده است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان افزود: دوشنبه 9 اسفند 1400 روز " امور تربیتی، پرچم دار گفتمان و جهاد تبیین در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی" و سه شنبه 10 اسفند 1400 روز "مربیان امور تربیتی، راهنمایان، متربیان در مسیر تربیت با تاسی به سیره تبلیغی رسول گرامی اسلام با توجه به ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی" است.

خلیلی موسوی ادامه داد: چهارشنبه 11 اسفند 1400 عنوان "امورتربیتی، شادابی، نشاط آفرینی و ارتقای سلامت روانی، اجتماعی با استفاده از تشکل های دانش آموزی و با توجه به ساحت زیستی و بدنی" و پنجشنبه 12 اسفند 1400 عنوان "امور تربیتی، فرهنگ، هنر و ادبیات متعالی ایران اسلامی با توجه به ساحت زیبایی شناختی و هنر" دارد.

وی بیان کرد: جمعه 13 اسفند 1400 با عنوان " امور تربیتی، تحکیم فضایل اخلاقی و انس با قرآن کریم، اقامه نماز جماعت و نماز جمعه با توجه به ساحت اعتقادی، عبادی، اخلاقی" و شنبه 14 اسفند 1400 با عنوان "امور تربیتی، بسط، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی با تاکید بر صرفه جویی و استفاده بهینه از مواهب خدادادی و با توجه به ساحت تربیت اقتصادی و حرفه ای" نامگذاری شده است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان با اشاره به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تربیت دینی و اخلاقی -تربیت سیاسی و اجتماعی - تربیت زیستی و بدنی -تربیت هنری و زیباشناختی- تربیت اقتصادی و حرفه ای - تربیت علمی و فناوری ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آن ها تحقق می یابد.

خلیلی موسوی تصریح کرد: تمام اهداف، ماموریت ها و چشم انداز سند بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

وی اعلام کرد: شکل‌گیری نهضت تولید محتوا در حوزه پرورشی در سطح کشور اقدامی موثر بود که به منظور فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان در زمان شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شد و به تولید تعداد بیشماری محتوا انجامید.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان افزود: راه‌اندازی نهضت تولید محتوا در بخش‌های مختلف حوزه پرورشی با کمک معاونان و مربیان پرورشی و اعضای تشکل‌های دانش آموزی و خانواده ها در زمان شیوع ویروس کرونا اقدامی موثر بود. در واقع می‌توان گفت در این حوزه تعداد بیشماری محتوا در سطح استانها تولید شد.

خلیلی موسوی همچنین از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۵۷۰ برای دانش آموزان در ساختمان شماره ۲ آموزش وپرورش این استان خبر داد و گفت: این طرح به عنوان اورژانس اجتماعی دانش آموزی با هدف ظرفیت سازی برای مداخلات روانی سریع، به موقع و موثر در فوریت های روانی_اجتماعی و رفتارهای پرخطر و توانمندسازی دانش‌آموزان در معرض خطر و نیز کنترل و کاستن از میزان بحران های فردی و خانوادگی و اجتماعی است.

وی، در ادامه با اشاره به نحوه دسترسی و کارکرد این طرح تصریح کرد: به منظور اجرای خوب این طرح و نیز تسهیل در دسترسی سریع و به هنگام خدمات مشاوره ای روان شناختی و مددکاری اجتماعی بستر مناسب درون سازمانی و برون سازمانی با دستگاه های عضو ائتلاف نماد جهت عینیت بخشیدن به خدمات درمان و حمایت‌های اجتماعی مورد نیاز دانش‌آموزان فراهم شده است و در این زمینه هماهنگی لازم با ادارات ارائه دهنده این خدمات انجام پذیرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در خصوص برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونایی اردوی راهیان نور دانش آموزی امسال به صورت مجازی در روزهای 11 و 12 اسفند برگزار می شود و دانش آموزان و اولیای آنان می توانند به صورت آنلاین تصاویر یادمان ها و مناطق عملیاتی کشور را از شبکه شاد و بصورت مستقیم از شبکه استانی سبلان مشاهده کنند.

خلیلی موسوی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره دانش‌آموزی رویش دراین استان گفت: این جشنواره در پاسخ به درخواست آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با موضوع" جنایات و خیانت های دوران پهلوی، دستاوردها، علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران" از دهه فجر 1400 شروع و تا 12 فروردین 1401 در فضای مجازی شبکه شاد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش امید، نشاط و پویایی در بین قشر جوان و نوجوان، تقویت جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، زمینه سازی برای آشنایی افزون‌تر اولیا و دانش آموزان با اهداف، ریشه ها و علل وقوع انقلاب اسلامی و ... از جمله اهداف این جشنواره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار