پیام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت روز امور تربیتی

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت ۸ اسفند ماه، سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت روز امور تربیتی

متن پیام علی اکبر عرب خراسانی به شرح زیر است.

سلامی به بلندای آفتاب مهر و مهربانی و به وسعت آسمان نیلگون تربیت، تقدیم به ساحت مقدس شهیدان انقلاب به ویژه شهیدان امور تربیتی و کلیه طلایه داران تربیتی نظام مقدس تعلیم و تربیت.

یقینا یکی از بارزترین رویکردهای انقلاب اسلامی، پرداختن به موضوع تربیت اسلامی در همه ابعاد اجتماعی است. اسلام به مقوله تربیت و تهذیب نگاهی عمیق و اساسی داشته تا آن جا که رسالت انبیاء و اولیاء الهی را بر پایه تهذیب و بهره‌گیری از تربیت عمیق و اصیل الهی استوار کرده است. معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در کلامی پر مفهوم می‌فرمایند:«اگر تهذیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد»

هشتم اسفندماه، سالروز شکل گیری نهاد مقدس امور تربیتی در مدارس به همت والا و نگاه ممتاز شهیدان جلیل‌القدر رجایی و باهنر است. تجلی این اندیشه که خود صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است؛ بیانگر نگاه ویژه حکومت اسلامی در امر تعلیم و تربیت و جایگاه رفیع آن در تربیت انسان هاست. آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دارندگان سکان امر تعلیم و تربیت کشور، همواره نیازمند اتخاذ رویکردی ژرف و بلند در امر تربیت اسلامی در مواجهه با آموزش و پرورش دانش‌آموزان است. به‌عبارت دیگر تحول ممتاز در آموزش و پرورش، قطعاً بر پایه تربیت اسلامی و اعتقاد به مبانی نورانی آن در امر تعلیم و تربیت حاصل می‌شود و در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش برای ساختن انسان‌ها و تعالی اهداف اسلامی جامعه، تأکید بر تربیت اسلامی است.

بر همین اساس ضمن تقدیر از نقش برجسته و ممتاز کلیه همکاران خدوم که جملگی عناصر فعال نهاد امور تربیتی از دهه 60 تاکنون و طلایه دار این اتفاق مهم بوده اند و نیز صاحب‌نظران خلاق، عالمان امر تربیت و جمیع معلمان شفیق و نستوه که در مسیر بالندگی فرزندان این مرز و بوم نقش بی بدیل و طرحی مترقی در پیشبرد امر تعلیم مبتنی بر تربیت اسلامی معطوف نموده و استمرار این نگاه را در تثبیت بیش از پیش پایه‌های آموزش و پرورش وجه همت خود ساخته اند را ارج نهاده، برای این عزیزان بهترین خیرات و مبرات و برکات از درگاه خداوند عزوجل مسألت می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار