اعلام آمادگی جامعه پزشکی ایران برای یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان جنگ فلسطین، یمن و اوکراین

تهران (پانا) - رئیس هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در نامه‌ای به وزیر امور خارجه از اعلام آمادگی اعضای نظام پزشکی تهران بزرگ برای حضور و یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان مناطق جنگ‌زده و بحرانی جهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی جامعه پزشکی ایران برای یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان جنگ فلسطین، یمن و اوکراین

به گزارش سازمان نظام پزشکی تهران، در نامه سید‌موید علویان آمده است: «آنچه امروز در عرصه سیاسی جهان در حال وقوع است‌؛ چیزی جز تعمیق نابرابری، گسترش بی‌عدالتی و تضییع حقوق انسان‌ها نیست. هر روز جنگ‌ تازه‌ای توسط ابرقدرت‌ها یا نیروهای نیابتی آن‌ها بر جوامع بشری تحمیل می‌شود و رنجی به رنج‌های ایشان می‌افزاید. نمونه‌های عینی این موضوع را در منطقه خودمان و در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان، افغانستان، عراق، سوریه، یمن و اخیرا در اوکراین شاهد بوده و هستیم. آنچه جامعه پزشکی به آن قسم خورده و وفادار است کمک بدون تبعیض به انسان‌ها «‌فارغ از رنگ و نژاد و مذهب» برای کاهش دردها و آلام جسمی و روانی آن‌ها است.»

همچنین در بخش دیگری از این نامه آمده است: «اینجانب به نمایندگی از اعضای نظام پزشکی تهران بزرگ، علی الخصوص همکارانی که در چند روز اخیر با اینجانب در تماس بوده‌اند، آمادگی جامعه پزشکی را برای حضور و یاری‌‌رسانی به آسیب‌دیدگان مناطق بحران‌زده منطقه از جمله فلسطین، یمن و اوکراین اعلام می‌دارم تا إن شاء الله بتوانیم دوشادوش دیگر بخش‌های مرتبط از جمله هلال احمر و وزارت بهداشت در این اقدام انسانی همراه باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار