یک روانشناس بالینی:

عزت‌نفس تضمین‌کننده مقابله با مشکلات در انسان است

جوادآباد (پانا) - یک روانشناس بالینی بیان کرد عزت نفس بالا تضمین‌کننده مقابله شما با مشکلات در انسان و پاسخ به چگونه بودن درونیات انسان است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
عزت‌نفس تضمین‌کننده مقابله با مشکلات در انسان است

حسن بشیری روانشناس بالینی، هیپنوتراپیست و نویسنده در گفت‌ و گو با پانا در خصوص اهمیت و نقش عزت نفس در زندگی، اظهار کرد: عزت‌ نفس بالا، تضمین زندگی بدون تنش و اضطراب نیست، اما وقتی عزت نفس و اعتماد به نفس انسان بالا باشد، نحوه مقابله شما با مشکلات را می‌تواند تغییر دهد، اعتماد به نفس چیزی است که با تمرین می‌توان آن را سریع بالا برد و در واقع عزت نفس نگاه انسان به خود و پاسخ به این سوال که «من چگونه انسانی هستم»، است.

وی درباره تاثیر عزت نفس در روابط گفت: معمولا افراد با عزت نفس‌های مختلف جذب یکدیگر می‌شوند و یکدیگر را پیدا می‌کنند، مثلا افراد با عزت نفس بالا، افراد با عزت نفس پایین را طرد می‌کنند و با هم راحت نیستند و رفته رفته فاصله می‌گیرند و بالعکس؛ افراد با عزت نفس بالا راحت با هم دوست می‌شوند و می‌توانند باهم دوستی صحیح و خوبی داشته باشند.

بشیری در وصف اینکه عزت نفس همانند کلسیم برای بدن است، بیان کرد: کلسیم برای بدن بسیار مهم است و باعث استحکام استخوان‌بندی بدن می‌شود، اما اگر کلسیم نباشد نیز نمی‌میریم، ولی باعث می‌شود استخوان‌های ما دچار آسیب شوند و در بلند‌مدت ما را دچار انواع و اقسام مشکلات می‌‌کند، بنابراین نقش عزت نفس در بدن را با این مثال می‌توانید متوجه شوید.

این روانشناس درمورد اشتباه رایج مردم در مواجهه با افراد متکبر، خاطرنشان کرد: اگر انسانی دارای عزت نفس بالا باشد رفتار آن صمیمی‌تر و پخته‌تر است، برای آنها باید از واژه های دیگری مثل تکبر، غرور و بزرگ‌بینی استفاده کرد و با عزت نفس نباید اشتباه گرفته شود.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا شرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار