برگزاری بازی‌های بومی محلی در آموزشگاه صداقت سرچاه

سرچاه (پانا) - به منظورتحقق ساحت‌های زیستی و بدنی سند تحول بنیادین و با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان اردل، بازی‌های بومی و محلی در آموزشگاه صداقت سرچاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بازی‌های بومی  محلی در آموزشگاه صداقت سرچاه

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان اردل ارژنگ بهرامیان ریگکی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: بازی های بومی و محلی نمادی از آداب و فرهنگ اجتماعی هر منطقه است که نقش بسزایی در استعدادیابی و پرورش جسمانی دانش آموزان دارد.

وی عنوان کرد: بازی ها بهترین موقعیت ها را فراهم می کنند، که در پرورش جسم و روان بسیار موثر هستند.
تکثر و تنوع بازی های بومی و محلی متناسب با مراحل رشد، ویژگی های جغرافیایی و باورهای فرهنگی باعث شده است که در نتیجه آن به خوبی یادگیری و پذیرش فنون زندگی، جامعه پذیری، قانون مداری، تقویت روابط انسانی را سرعت بخشد و همچنین بازی های زبان بسیار آسان برای آموزش تربیت بدنی مدارس هستند. معلمین

بهرامیان گفت: تربیت بدنی لازم است بازی های مدرن و جدید را طوری طراحی کند که به جنبه کلامی و حرکتی آنها همچون بازی های بومی و محلی توجه بیشتری شود.

بهرامیان ریگکی با اشاره به اهمیت این بازی ها در مدارس گفت: قانون‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کار گروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری در قالب این بازی‌ها گنجانده شده است.‌

وی در پایان از اداره ورزش‌وجوانان شهرستان به خاطر همکاری در اجرای بازی های بومی و محلی در مدارس قدردانی کرد.
دانش آموز خبرنگار:مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار